Vis full versjon : kg2t kam, justere chims
hei,
har kjøpt meg en kg2t kam, skal justere den nå men aner ikke hva ventilklaring skal være :o har hørt 0.40
jeg har nå satt på den nye kamen å målt ventilklaringen å her fikk jeg
1,3,5 og 7 er eksos og 2,4,6 og 8 er innsug.
1 = 0.45
2 = 0.85
3 = 0.45
4 = 0.80
5 = 0.45
6 = 0.80
7 = 0.45
8 = 0.85
spec:
løft: in 10.5 ut 11.9
nockvinkel: 114
duration: 300
noen som vet hvor stor ventilklaring jeg skal ha? : )
Std. ventilklaringer er vel 0,35 - 0,45, men jeg ville heller hatt dem nærmere 0.35.
Du trenger nok noen nye shims ja.. :p
du fikk vel med et skriv slik jeg gjorde. der det står ventilklaring, og mye annen fin info =)
det som egentlig er problemet, fikk ikke med noe skriv ; / noen som vet om dette ligger på nettet? har prøvd å søke men har ikke funnet noe ; /
det som egentlig er problemet, fikk ikke med noe skriv ; / noen som vet om dette ligger på nettet? har prøvd å søke men har ikke funnet noe ; /
Kan scanne inn mitt og sende deg.
Ok, det hadde vært fint :)
Kan scanne inn mitt og sende deg.
ville du sendt det samme skrivet til meg? en kompis fikk heller ikke med seg det når han kjøpte samme kammen
Går litt sakte med meg for tida, skal prøve å få det inn på data iløpet av helga :)
http://i129.photobucket.com/albums/p233/yengis/001.jpg
Jonas Soldal
28/05/11, 11:29
Hvilken turbo kjører du med på denne kammen ? :) Vurderer en slik kam selv :)
jeg har en garrett t3t04b,
ar.63 eksos, ar.60 komp.hus, steg 2eller3 eksoshjul, ligger nå på 1bar, men skal opp på 1,5 etterhvert. drar gått når kammen er justert riktig =)
Noen her som har justert kammen inn slik det står i monteringsanvisninga?
Havnet på 11grader ifølge nuke kamdrevet mitt, bilen går godt og drar jevnt over hele registeret, men får den ikke til å gå på tomgang. Når jeg setter kamdrevet på 0grader så går den jevnt og fint på tomgang rundt 1000o/min. Men er skikkelig seig å kjøre :/ må over 4-4500rpm før det er godt drag i motoren.
Skal prøve å justere litt på kamdrevet å se om jeg finner et punkt der den ikke lenger vil gå på tomgang..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.