PDA

Vis full versjon : Bensinpumpen bråker. Dårlig drag



AleksanderK
13/05/11, 16:26
Har et problem med min 740 b230F.
Bensinpupmen bråker noe ekstremt. Hører det best på tomgang. Vet ikke om det er pga pumpen ikke pumper like mye bensin på tomgang som ved pådrag?

Sliter også med at den trekker dårlig. Når jeg kommer over 3000 RPM så vil den liksom ikke mer. Og jeg merker antydninger til nykking. Kan dra den langt på 1giret, men ikke de andre.

Forslag?

gaupe
13/05/11, 16:34
Pumpa i tanken har stoppa, det skjedde samtidig som du begynte å høre pumpa slite.

AleksanderK
13/05/11, 17:15
Ok, så den under førerstolen sliter fordi den må gjøre all jobben, og ikke får bensin fra den i tanken? Ligger den pumpen nedi tanken? For jeg har ikke sett noen rundtom i bagasjerom ol.?

Funker Feiltema sin pumpe der? Eller må jeg krype til korset å kjøpe originaldel. evt. finne brukt?

gaupe
13/05/11, 19:02
Ok, så den under førerstolen sliter fordi den må gjøre all jobben, og ikke får bensin fra den i tanken? Ligger den pumpen nedi tanken? For jeg har ikke sett noen rundtom i bagasjerom ol.?

Funker Feiltema sin pumpe der? Eller må jeg krype til korset å kjøpe originaldel. evt. finne brukt?

Den sitter under baksetet på 740 også vel? Og du har ei i armaturet bake. Den bake sørgar for at pumpa under bilen alltid har tilgang på bensin. Når den i tanken ikkje er med, så må den under bilen drage bensinen gjennom pumpa i tanken og då maktar den ikkje så mykje.

Eg hadde konsekvent holdt meg unna biltema. Første du kan gjere, er å sjekke jording og tilkobling til armaturet, at det er i orden.

Alternativt så kan jo det vere at bensinfilteret ditt er i ferd med å gå tett. Sikkert greitt å skifte, om du ikkje huskar når det var skifta sist.

Eg hadde enten bytta til ny orginal (bosch pumpe), eller om du har planar om å trimme, så kan ei walbro i tanken vere ein idé. Den kan/bør du køyre aleine.

R.G
13/05/11, 19:14
Den sitter under baksetet på 740 også vel?

sitter under sjåførsete hoved pumpa,

tank pumpe er ett std syndrom på dissa bila, dem brenn opp innvendig. tatt opp en smeltet klump en gang..

AleksanderK
14/05/11, 16:19
Fikk det til. Pumpen i tanken gikk ikke. Armaturet var rustet i "lokket" så det var ikke kontakt gjennom der. Men nå er det fikset og bilen går mye bedre. Litt ruskete når den er kald, men når den får gått litt så er det gode poteter :D
Tusen takk til crazyclomp for hjelp :D