PDA

Vis full versjon : kamaksel/justering kam til volvo 2,6turbo



krbarstad
13/05/11, 15:49
kamvalg/justering kam til 2,6 turbo
saken er slik.
har fått tak i en b23 som er stroket til 2,6l, er i hovedsak en sugemotor, men jeg skal montere turbo på denne så jeg må bytte til kraftigere råder og senke komp litt.
toppen som står på denne motor`n er en 531 som er portet litt og montert 46mm innsugsventiler og 38mm eksosventiler. har ikke demontert toppen enda så veit ikke resten av info på den.
å nå lurer jeg på hvilken kam som kan egne seg til noe slik, når den vart kjørt som sugemotor så sto det enten en vx eller vx3 kam i den, er litt usikker, men denne kammen følger ikke med.
tenkte eventuelt å bruke en k-kam som jeg har liggende, men denne må jo forskyves ved turbo bruk, eventuelt justere den inn med måleur. hvordan går man eventuelt fram for å justere den med måleur. et annet sp er, jeg kjører med lh 2,4 å dær ligger turtallsperra på 6000rpm å hvordan blir det med k-kam i forhold til det turtallet. har også en a-kam tilgjengelig som jeg bruker no.
k-kam er vell også best egnet ved bruk av større turbo. planen var å kjøre med en kkk24, men har også en kina t03/t04 ligganes.

hær e foresten en film av når motorn sto i en 240. som sakt 2,6 sugis
http://www.youtube.com/watch?v=vBCUajckPMQ&feature=feedf


mvh kent roger barstad

VolvoR-Sport
13/05/11, 16:20
k kam fungerer greit uten noe justering.
a-kam er grei allround :)