PDA

Vis full versjon : 740 med 230F fusker ved start



roarrr
13/05/11, 07:53
En kompis har et irriterende problem, hans 740 med 230F er utrolig tungstartet, og når den først starter, så går den på 2-3 sylindrer noen sekunder, så rensker den seg, og går fint.
Aldri noe tull under kjøring.
Om en starter ganske fort, etter en stopp, så starter den lettere, men om den blir stående litt, så er det på`n igjen.
Plugger er nye, bensinfilter er nytt, pumpen i tanken surrer normalt når en setter på tenningen, har byttet pluggkabler og sjekket rotor og fordelerlokk, alt ser OK ut.
Men...problemet har ikke forandret seg, så nå heller jeg til at bensintrykket er dårlig, men hva kan dette skyldes ?
Den starter jo lett, kort tid etter stopp, finnes det en returventil eller noe til bensinen, som på spylevæske, så bensinen siger tilbake til tanken ??
Bilen er en -89 modell 740.

Hadde vært greit med noen innspill, om andre har vært ut for det samme....
God helg til alle her inne !!

Roar

vassengen
13/05/11, 14:29
Ryker det noe spesielt ved start? Tenker på dårlig komp. på en syl...

jacobsen
13/05/11, 16:22
Hmm.. har du lest av feilkoder på den da?

roarrr
13/05/11, 20:44
Ryker det noe spesielt ved start? Tenker på dårlig komp. på en syl...

Nei, ryker ingenting, den går veldig bra, når den først starter, det er bare ved start at dette oppstår.

roarrr
13/05/11, 20:44
Hmm.. har du lest av feilkoder på den da?

Nei, må nok til med det imorgen, får se hva som kommer fram.

vassengen
13/05/11, 21:09
Ser for meg at om bensintrykket hadde vært dårlig på tomgang, hadde ihvertfall bilen fuska ved pådrag..
Det hender at sylindre kan ha dårlig komp, når kald, men blir bedre når varm, derfor jeg tenkte på det..
Sjekka for falskluft da?
Er det kaldstartdyse på denne?

Frydenberg
14/05/11, 11:33
skjekk tommgangsmotorn, slanene til den og kontakta russebilen til noen kamerater har en sprekk i den slangen som går til tomgangsmotorn, den er lei å starte men går som bare det så fort det starter.