PDA

Vis full versjon : hva først av R fanger/C70 klarglass?



Turbokim
12/05/11, 22:31
Hei:)
Hva mener dere folket av hva som er viktigst, av kjøp av R fanger eller Klarglass lykter først?

Det er tilfeldigvis ingen som veit om pris på R fanger og Klarglass lykter i sverige?

mrstfu
12/05/11, 22:43
En rimelig grei Rfanger finner du brukt i sverige for et par lapper tenker jeg. Klarglasslykter synes jeg er litt oppskrytt, så drit i de:D

geirern92
12/05/11, 22:50
En rimelig grei Rfanger finner du brukt i sverige for et par lapper tenker jeg. Klarglasslykter synes jeg er litt oppskrytt, så drit i de:D
er litt uenig med deg der men. syntes klarglass lyktene gjør veldig mye på både v70 og s70;)

mrstfu
12/05/11, 23:10
Joa, men det er en smakssak som kan diskuteres som alt annet. Jeg er den eneste som har noe imot de lampene såvidt jeg veit.

Uansett, klarglass eller ikke, jeg synes en R fanger gjør mye mer for utseendet og stuket til en V70 enn hva lampene gjør.

geirern92
12/05/11, 23:13
Joa, men det er en smakssak som kan diskuteres som alt annet. Jeg er den eneste som har noe imot de lampene såvidt jeg veit.

Uansett, klarglass eller ikke, jeg synes en R fanger gjør mye mer for utseendet og stuket til en V70 enn hva lampene gjør.
klart r fangeren gjør veldig mye helt enig med deg der:D

Jan-Einar Jenssen
12/05/11, 23:17
gå for fangeren, og bruk pengene til lyktene på noe annet :D

The Sven
13/05/11, 00:04
Samme det så lenge man sparer til det andre etterpå ;)

gaupe
13/05/11, 07:29
Lyktene er det som gir deg mest igjen som førar av bilen...

940pearl
13/05/11, 09:14
alle vet det gaupe, det er kun mrstfu som ikke liker c70 lampene :p

gaupe
13/05/11, 09:50
alle vet det gaupe, det er kun mrstfu som ikke liker c70 lampene :p

Det virkar slik ;)

C70-lampane gir deg merkbart bedre lys, og er ei god investering på hausten.

gswede
13/05/11, 09:51
Nei, styrer glatt klar av klarglasslamper. Mye finere med originallamper.

Nedkvit'n
13/05/11, 10:02
Nei, styrer glatt klar av klarglasslamper. Mye finere med originallamper.

Kan du me hånda på hjertet sei at lykta til venstre ser finare ut enn den høgre? I tilfelle er du blind :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1492.jpg

gswede
13/05/11, 10:08
Var nå ekstremt slitne de gamle lyktene der da, mulig jeg forveksler med noen andre lykter - med led lys etc jalla..

mrstfu
13/05/11, 11:43
Nei, styrer glatt klar av klarglasslamper. Mye finere med originallamper.



alle vet det gaupe, det er kun mrstfu som ikke liker c70 lampene :p



Det virkar slik ;)

C70-lampane gir deg merkbart bedre lys, og er ei god investering på hausten.

Jeg liker deg, Gswede:D Mulig vi må i krigen sammen snart, om dette emnet eskalerer noe mer:D


Var nå ekstremt slitne de gamle lyktene der da, mulig jeg forveksler med noen andre lykter - med led lys etc jalla..

De lyktene var ekstremt slitne ja, men jeg kan fremdeler med hånda på hjertet, testikler eller hva du måtte ønske si at jeg heller ville hatt originallampene, i de fleste tilfeller. C70lyktene blir for mye krom, og jeg synes de ser litt billige ut:eek:

Smakssak som mye annet, men jeg er jo litt sær, med all kromallergien min.

gaupe
13/05/11, 11:46
Trur nok det ligg ein misforståelse bak støtten til gswede, mrstfu :)

Kva vil du ha i dine reflektorar då?

mrstfu
13/05/11, 11:49
Trur nok det ligg ein misforståelse bak støtten til gswede, mrstfu :)

Kva vil du ha i dine reflektorar då?

Selvfølgelig er det krom i reflektorene mine, selv om jeg bare har reflektor i fjernlyset. Forskjellen er at alt rundt reflektoren min ikke er krom, hvor C70lykta er kun krom. Det blir for mye speilblankt, for mye bling, i mangel av et bedre ord.

The Sven
13/05/11, 11:52
Er det lykter som ser billige ut så er det sånne stylinglykter til 850 med linselys og angeleyes :p

En vanlig reflektor må være blank om det skal fungere...

Og selv nye originallykter ser ekstremt slitne ut om man sammenlikner med originale klarglasslykter :p

gswede
13/05/11, 12:00
Enig med du mrstu, originalt ser nesten uten unntak bedre ut.

Spesielt på volvo, eneste jeg kan tillate er v70 baklykter på 850. Ser det finnes klarglass her og og det er noe av det fæleste jeg ser.

Vet vi snakker framlykter her, men er det en trend jeg ikke er kjær om så er det disse klarglass lyktene, ser mang en bil som er herpet med de.

Som på bildet her oppe er det ikke værst, men det må matche resten av bilen. Med så blanke(rene) lykter krever det minst at resten av bilen er spotless og gulle blank. På en ellers sliten uvasket bil ser det bare rart ut.
Bilxtra rart..

Enig, linselys på 850 er døden. Mer smakløse lykter skal en lete lenge etter. Ville før brukt lanterner.

mrstfu
13/05/11, 12:00
Joda, en reflektor må være blank. Reflektoren i V70 originallykta er blank, reflektoren i mine lykter er blank... Men c70 blir for mye. Er jo kun smakksak dette her, og veldig avhengig av bilen.

Smakssakseksempel: Oneblock-lyktene til 850 ser MYE bedre ut enn de med diodeparklys midt inni, som ikke er oneblock, i mine øyne. Still er det ingen andre som kjøper angeleyslyktene. At jeg skiller meg ut på noen ting er vel ikke noe nytt?:D

The Sven
13/05/11, 12:18
Skal jeg være ærlig syns jeg de blanke (nå går det frysninger nedover ryggen til mrstfu :p ) stylinglyktene til 850 er de peneste av de uoriginale lyktene.
http://i128.photobucket.com/albums/p167/dennis02_2006/Bilde064.jpg

Der vises ikke diodene noe særlig og de trenger man heller ikke bruke. Etter det kommer kanskje one-block lampene. Originalt er uansett penest på 850, eller noe annet som er pent er jo original reflektor med klarglass, men det gir jo helt mongo lysbilde og du blender alle du møter og er fullstendig ulovlig. Men pent å se på når bilen står rolig ;)

gaupe
13/05/11, 12:30
Skal jeg være ærlig syns jeg de blanke (nå går det frysninger nedover ryggen til mrstfu :p ) stylinglyktene til 850 er de peneste av de uoriginale lyktene.
http://i128.photobucket.com/albums/p167/dennis02_2006/Bilde064.jpg


Ja, er heilt enig, får litt meir sobert uttrykk.

mrstfu
13/05/11, 12:37
Skal jeg være ærlig syns jeg de blanke (nå går det frysninger nedover ryggen til mrstfu :p ) stylinglyktene til 850 er de peneste av de uoriginale lyktene.
http://i128.photobucket.com/albums/p167/dennis02_2006/Bilde064.jpg

Der vises ikke diodene noe særlig og de trenger man heller ikke bruke. Etter det kommer kanskje one-block lampene. Originalt er uansett penest på 850, eller noe annet som er pent er jo original reflektor med klarglass, men det gir jo helt mongo lysbilde og du blender alle du møter og er fullstendig ulovlig. Men pent å se på når bilen står rolig ;)


Det er de lyktene jeg ikke takler, synes blant annet at overgangen hovedlykt - blinkers blir så utrolig synlig, og ikke passende i forhold til lykta. Men, igjen en smakssak.

En ting skal sies, jeg synes oneblocklampene er penere enn originallyktene på bilen min, ettersom det er pre-faceliftlamper. Hadde jeg kjøpt en bil med faceliftlyktene, hadde de fått være i fred, synes de er langt penere, bedre lys gir de og. En ting som hadde vært DIGG hadde vært 850 originallamper, med prosjektor i nærlys og reflektor i fjernlys, da er det vel og mulig å hive på klarglass over de. Trur det kunne vært kult, man måtte selvfølgelig hatt et ekstra lyktesett, BT hadde vel fått hjerteklapp og kattunger av å se de lyktene.

940pearl
13/05/11, 13:23
Du har en rar smak mrstfu :o

mrstfu
13/05/11, 13:28
Joda, kan nok stemme det.:D Men jeg står for det, og har ikke noe imot hva andre måtte mene eller velge på bilene sine. Spiller ikke nødvendigvis så stor rolle hvordan de enkelte tingene ser ut, i forhold til hvordan helheten ser ut. Ta en Lazerblå V70 foreksempel, jeg liker ikke den fargen heller :D men om den er fin i lakken, kler den c70 lykter veldig godt. Som noen sa tidligere i tråden, om man slenger c70lykter på en falma rød s70 som ser ut som den er parkert midt i skogen under harejakta, og er tilsvarende skutt i lakken, blir det veldig bilextrapimp. å sette på blinglykter for å ta oppmerksomheten bort fra resten av bilen blir veldig feil.

skyter meg selv litt i foten her og, nok av utseendemessige blemmer på bilen min og:D

Turbokim
13/05/11, 14:32
Kan du me hånda på hjertet sei at lykta til venstre ser finare ut enn den høgre? I tilfelle er du blind :p

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1492.jpg

Er 10 ganger finere me klarglass en orginalt, det er jo ikke noe å diskutere en gang! å stylinglapene ser helt jalla, å fært ut etter min mening. men smak å behag.

Robert H.
13/05/11, 14:58
Det er kun en ting som er synd med C70 lyktene, og det er at de passer S og V 70 også .
Det gjør de jo akkurat like spesielle/uvanlige som en Toyota Yaris.....
Ser det er flere som ikke liker "stylinglyktene", men de har en cut off på nærlys som originallykter ikke har og som jeg setter stor pris på i tåke f.eks.

mrstfu
13/05/11, 15:39
den cutoffen er veldig fin, ser bra ut og, fra kupeen.

Oxcyder
14/05/11, 17:40
Folkens...
I psykologien for menneskelig oppførsel finnes et uttrykk; "Reaction Formation".

Eksempel: En ungdomskole elev jobber knallhardt for å oppnå høyt snitt på karakterene sine, for å kunne komme inn på en god videregående skole som kan åpne veien videre til en suksessfull karriere som pilot (den stooore drømmen!).
Da siste året er over, viser karakterboka lavere karaktersnitt enn det eleven trengte for å komme inn på førstevalget sitt.
Men da sier eleven at det ikke er så farlig alikevel, fordi han heller ville bli lastebilsjåfør.

Jeg tror det er ett par stykker her inne som har ett snev av "Reaction Formation" når det angår C70 klarglass lykter. :)

Mvh. Thomas

The Sven
14/05/11, 18:46
Owned :P

AndersE88
14/05/11, 18:49
Ikke den verste problemstillingen å ha akkurat :cool:

Men jeg hadde gått for klarglasslyktene først, deretter R-fanger. Synes lyktene hever utseende mest:)

850freak
15/05/11, 13:15
den cutoffen er veldig fin, ser bra ut og, fra kupeen.

Er det sorte angeleyes du har på bilen din ? er litt uklart bilde se :)

mrstfu
15/05/11, 13:19
angeleyesene er der, ja, men de brukes ikke. det blir litt for mye BMW:D

svarte oneblock lykter ja. både nærlys og fjernlys gir veldig godt lys, men de er vanskelige, hvis ikke umulige, å stille inn riktige. hvos nærlyset er riktig, lyse rfjernlyset litt sånn på skjeløyd, liksom.

850freak
15/05/11, 13:37
angeleyesene er der, ja, men de brukes ikke. det blir litt for mye BMW:D

svarte oneblock lykter ja. både nærlys og fjernlys gir veldig godt lys, men de er vanskelige, hvis ikke umulige, å stille inn riktige. hvos nærlyset er riktig, lyse rfjernlyset litt sånn på skjeløyd, liksom.

Okay, da fikk jeg litt info om disse da, har lurt på å kjøpe slike under opppussingen se men har vært veeldig usikker på de, ser tøft ut men... synest orginal lyktene kan se lit tja orginale ut hehe

mrstfu
15/05/11, 13:48
mitt råd til deg er å drite i det. de ser bra ut, lyser bra, og virker rimelig grei kvaliet, men det er som sagt et helvette som ikke kan beskrives å stille de inn riktig. I tillegg er det ikke glass, men plast, så å bruke lykteviskere utgår, da du vil ripe opp "lykteglasset" med en gang.

850freak
15/05/11, 13:56
mitt råd til deg er å drite i det. de ser bra ut, lyser bra, og virker rimelig grei kvaliet, men det er som sagt et helvette som ikke kan beskrives å stille de inn riktig. I tillegg er det ikke glass, men plast, så å bruke lykteviskere utgår, da du vil ripe opp "lykteglasset" med en gang.

Plast ??? nei da glemmer jeg hele dritten, vil ikke ha noe dritt på den nei. er det noen andre du kan anbefale som ser litt mere stilige ut enn orginalene ?

mrstfu
15/05/11, 14:02
det er en kar her på forumet, som lakkerte alt inni lampa, med unntak av selve reflektoren svart. blei ganske stilig. utover det er det lite jeg liker, de andre stylinglyktene med diodebrua mellom nær og fjernlys ser litt bais ut, i mine øyne.

850freak
15/05/11, 14:15
det er en kar her på forumet, som lakkerte alt inni lampa, med unntak av selve reflektoren svart. blei ganske stilig. utover det er det lite jeg liker, de andre stylinglyktene med diodebrua mellom nær og fjernlys ser litt bais ut, i mine øyne.

Nei de vil ikke en gang jeg ha, men tenkte på de der klarglass lyktene kanskje

mrstfu
15/05/11, 14:43
de eneste lyktene jeg vet om til 850:

Angeleyes "oneblock", i krom og svart.

Diodeparklyktene, i krom og svart. Kan tenke meg de også har plastglass.

Diodeparklyktene, med prosjektor i både nær og fjernlys.

Original før og etter facelift.


Hvilke klarglasslykter tenkte du på? de det er bilde av i denne tråden? husk de er til v70, skjermen og panseret vil ikke passe da.

Oxcyder
15/05/11, 15:11
Jeg tror faktisk jeg hadde gått får R-Fanger først.

850freak
15/05/11, 16:11
de eneste lyktene jeg vet om til 850:

Angeleyes "oneblock", i krom og svart.

Diodeparklyktene, i krom og svart. Kan tenke meg de også har plastglass.

Diodeparklyktene, med prosjektor i både nær og fjernlys.

Original før og etter facelift.


Hvilke klarglasslykter tenkte du på? de det er bilde av i denne tråden? husk de er til v70, skjermen og panseret vil ikke passe da.

Ja tenkte på de på bildet over, ja vet v70 ikke passer, de er ikke å få til 850 de da kanskje ?

mrstfu
15/05/11, 16:21
nope. er jo selvfølgelig mulig å sette klarglass på e 850 lykt, problemet med det er at optikken som sprer lyset sitter i glasset på 850, kontra c70, hvor optikken sitter i reflektoren. klarglass på 850 ser bra ut, men lysbildet blir helt forjævelig, i tillegg til at de fleste du møter om natta vil blinke på det. ettersom det er en endring av en E-merka lykt, er det heller ikke lov, og mulig du vil bli stoppa for det. går GARANTERT ikke gjennom en EU eller BTkontroll.

850freak
15/05/11, 16:33
nope. er jo selvfølgelig mulig å sette klarglass på e 850 lykt, problemet med det er at optikken som sprer lyset sitter i glasset på 850, kontra c70, hvor optikken sitter i reflektoren. klarglass på 850 ser bra ut, men lysbildet blir helt forjævelig, i tillegg til at de fleste du møter om natta vil blinke på det. ettersom det er en endring av en E-merka lykt, er det heller ikke lov, og mulig du vil bli stoppa for det. går GARANTERT ikke gjennom en EU eller BTkontroll.

Søren og, jaja da endte man opp med orginal lykter og lykte pussere alikevel da :) men kan jo bli fint det og da.

mrstfu
15/05/11, 16:57
lykteviskerene anbefaler jeg å ha, hvertfall om vinteren. jeg tok av mine i forbindelse med at jeg skulle bytte lykter, og inntil snøen kommer er det ikke noe problem. i vinter derimot, måtte jeg ofte stoppe, gå ut og tørke av lyktene fordi du ikke ser en dritt foran bilen. kjipt hvis det skjer i fortgående kø, liksom.

The Sven
15/05/11, 18:45
De med dioder har vel "glass-glass" :p

mrstfu
15/05/11, 19:16
skal ikke si noe på den, synes bare de ser plast ut:D

850freak
15/05/11, 20:03
lykteviskerene anbefaler jeg å ha, hvertfall om vinteren. jeg tok av mine i forbindelse med at jeg skulle bytte lykter, og inntil snøen kommer er det ikke noe problem. i vinter derimot, måtte jeg ofte stoppe, gå ut og tørke av lyktene fordi du ikke ser en dritt foran bilen. kjipt hvis det skjer i fortgående kø, liksom.

ja sånn sett er de greie å ha, men når de fryser seg fast eller at det fryser is pærler på glasset så river du jo gummin i filler så vet ikke jeg om de er til nytte eller ikke hehe

mrstfu
15/05/11, 20:49
nei, men da er lykteviskerblader billigere enn nye lykteglass:D

The Sven
15/05/11, 21:54
Er vel ingen fare for at de fryser med den saltinga vi har på de fleste veier i sørnorge uansett :(

mrstfu
15/05/11, 22:05
joda, jeg har hatt plenty med is på mine, bare det er kaldt nok. selvfølgelig ikke rett foran nærlyset, kjører halogenD:

850freak
15/05/11, 23:35
Har funnet løsningen, bytter hele fronten så får jeg de lyktene jeg vil ha :D

mrstfu
15/05/11, 23:45
ser den, selv om jeg skal være så frekk og si jeg ikke er enig her heller:D synes 850 eser noe bedre ut i fronten enn x70, men igjen, smakssak. bytter til Rfanger i samma slengen da, håper jeg?

850freak
16/05/11, 09:03
Neida, jeg skal nok beholde 850 fronten ja, ellers så kunne jeg jo ha kjøpt meg en V70 liksom hehe. men ja en R fanger blir det samt en AWD bakfanger, men det er mere for looken sin del, har ikke akkurat noe reser motor i den :)

mrstfu
16/05/11, 20:24
Blir jo litt vanskelig å beholde 850fronten og samtidig ha c70lyktene, du må bytte skjermer og panser, veit ikke om du kan beholde fanger.

850freak
17/05/11, 00:46
Ja vet så da blir det til å beholde orginal lyktene, kanskje piffe det opp litt med et par øye låkk eller noe, bare for å få litt røffere front på den. Er litt hekta på flate fronter og lykter hehe. Har tenkt på dette med at da blir det vel ikke plass til lykte pussere men det må være en måte å modifisere de på. skal nok finne på noe lurt.

mrstfu
17/05/11, 14:00
Jeg har en patent planlagt ;-) hvor jeg skal kunne ta av lykteviskerne rimelig lett I forbindelse med sommer, og sette de på igjen på vinter. Legger vel inn en howto, sikkert;-)

850freak
18/05/11, 08:47
Okay smell den ut :)

Nå var jo greia at de skulle sitte på hele tiden da hehe.

mrstfu
18/05/11, 08:55
`jeg fikler med en patent som gjør at du kan ta de av om sommeren, uten å ha akselen stikkende ut av lyktelista. MANGE har nettopp det, og selv om det ser langt penere ut enn med viskere, foretrekker jeg nakent. HowTo kommer når jeg har fiksa det:D

850freak
18/05/11, 09:15
Ah, sånn ja, men det du mener er jo lett å fikse da :)

Du trenger:

en lang hylse av x antall mm
en lang skrue
en stk gjengetapp
et stk gjengesnitt.

kapp, stangen til motoren så lang du vil ha den og gjeng den opp på nytt.
kapp til hylsen så lang som du vil ha den og gjeng den opp.
skru hylsen fast i motor stangen. ta så skruen og skru fast armen i hylsen.

og vips, done! hehe

mrstfu
18/05/11, 16:41
HYSJ! det er planen min, men det er fint å holde det hemmelig, vbettu:D

850freak
18/05/11, 17:02
Det var da som bare haha