PDA

Vis full versjon : Defekt skiltlys



newgarden
12/05/11, 22:20
Hei, jeg har byttet til led pærer i skiltlysa på min v70. Men nå har begge sluttet å virke:( har prøvd å bytte pærer men det lyser fortsatt ikke, det virker som ledningen er brent eller noe? Har noen vært borte i dette før? Eller vet hva jeg må gjøre Håper på svar. Mvh Jørgen

gunnargt
12/05/11, 22:32
Sjekk ledningen som ligger langs hengslen til bakluken,på førersiden. Hender det er brudd der

newgarden
12/05/11, 22:34
Okei, skal se på det, hvis det er brudd der, er det mye jobb å få kobla det sammen igjen?

Turbokassa
12/05/11, 22:39
Du er klar over at led/diode pærene bare virker en vei?
Så det er sagt....

newgarden
12/05/11, 22:42
Jada, det vet jeg, de har funket. Men nå har de sluttet å virke, pærene er ikke defekte, så det er noe elektrisk...

mrstfu
12/05/11, 22:45
Regner med du har skjekket sikringer? Det er en som tar for seg skiltlyset og noe annet drit, muligens ting du ikke merker er borte.

newgarden
12/05/11, 22:52
Ja, har skjekket sikringene, de er hele, har ingen anelse om hva det kan være jeg asså...

850freak
14/05/11, 19:27
Har du sjekket om det er strøm i ledningen til holderen da ? sjekker det enkelt med et volt meter eller test lampe. sjekk også jordingen. Er det ikke strøm i ledningen så er det jo brudd et sted da, men er jo litt rart det og så lenge sikkringen ikke har tatt kvelden liksom. er jo den som skal gå først. Hvis du er 100% sikker på at lampa virker så er det en elektrisk feil ja. men det kan måles frem til.

ola normann
14/05/11, 20:33
Hvis det er ledningsbrudd så vil ikke sikringen gå, men hvis det blir kortsluttning til jord går sikringen.

850freak
14/05/11, 21:20
Hvis det er ledningsbrudd så vil ikke sikringen gå, men hvis det blir kortsluttning til jord går sikringen.

Ja såpass vet jeg jo da :) men er det brudd i den så kan du vel nesten regne med at det er gått hull på isalasjonen og. kan jo så klart å knekt den en plass da men, skal vel mye til å knekke ledningen så mye uten at det går hull på den ?

ola normann
14/05/11, 22:22
Ok, da er vi enige :)

Jeg tolket innlegget ditt slik at sikringen gikk pga at det var brudd, uavhengig om den ble kortsluttet til jord.

850freak
14/05/11, 22:48
Ok, da er vi enige :)

Jeg tolket innlegget ditt slik at sikringen gikk pga at det var brudd, uavhengig om den ble kortsluttet til jord.
Ah. neida hehe.