PDA

Vis full versjon : Foringer på stabilisatorstag 98" S70



THolandsli
12/05/11, 21:48
Ringte til Volvoforhandleren idag for å bestille de opphengsforingene til stab.stag fram. Ifølge de så solgte ikke disse løse og jeg måtte kjøpe komplett stag. Stemmer dette? Har ikke Vadis så får ikke sjekka.

850GLTsilver
12/05/11, 21:55
Kan nok stemme det.
Var delte foringer på tidlige 850, men disse forsvant.
Men, Er de gåene da?

THolandsli
12/05/11, 21:55
EU kontrollen sier så. :S

mrstfu
12/05/11, 22:17
Litt semiOT, hvordan kan gåene foringer på stabstaget oppleves under kjøring? Jeg har begynt å oppleve veldig skiftende retningsstabilitet, spesielt ved ujevnt underlag. Ujevnt underlag fører jo til det uansett, men dette er langt verre enn andre 850er jeg har kjørt, og i forhold til bilen min tidligere.

THolandsli
05/06/11, 20:48
Vil ikke si jeg merket noe særlig til det. Var på etterkontroll før helga, da fikk jeg godkjent uten å bytte disse foringene. Han som sjekka bilen da syntes ikke det var nevneverdig slakke. Håndbrekket som visstnok ikke fungerte på ene siden under EU kontrollen fungerte helt knall uten at jeg gjorde noe med det og. Pussig, virker som EU kontroll er som bingo.

Robert H.
05/06/11, 21:03
Vil ikke si jeg merket noe særlig til det. Var på etterkontroll før helga, da fikk jeg godkjent uten å bytte disse foringene. Han som sjekka bilen da syntes ikke det var nevneverdig slakke. Håndbrekket som visstnok ikke fungerte på ene siden under EU kontrollen fungerte helt knall uten at jeg gjorde noe med det og. Pussig, virker som EU kontroll er som bingo.

Kan være enig med deg der!
Hadde C70'en inne før helga og fikk mangel på 25% rust på en side på bremseskive foran.
I dag når jeg byttet er det ikke antydning til rust i det hele tatt, så disse skivene skal være med på etterkontroll og kontrolløren skal få vise meg HVOR han fant rust...
Indre foringer på bærearmer var gone men det visste/kjenner jeg:rolleyes:
Ellers var det ingen andre anmerkninger.:)

julen
05/06/11, 21:49
spurte du på prisen på staget? lurer på om mitt snart er modent for skifting å...

THolandsli
05/06/11, 22:46
Staget kosta ca. 1800-2000kr. Var flere typer.

olavxxx
07/06/11, 13:53
hei, sjekk med pedersens-racing om de skaffer foringene i poly...
jeg fant ut at de foringene som går mot karross er samme for 240, 740, 940, 960/s90/v90.. kan tenkes 850 også bruker samme..