PDA

Vis full versjon : 2001 V70 2.4 T Awd, manuell, drivaksel problemer



Nesten37
12/05/11, 07:31
Heisann

Som overskriften sier, jeg har en 2001 Volvo V70 2.4T Awd med manuell girkasse. Er det noen av dere guruer her på forumet som vet om drivakselen på venstre side foran er lik på tilsvarende biler med kun forhjulstrekk? Jeg antar at de med automat har en annen drivaksel?

Grunnen til spørsmålet er at indre drivknute, venstre side er defekt og må byttes.

Er det eventuelt mulig å bytte kun dette krysset, hvem selger isåfall dette?

Sjakalen
12/05/11, 09:52
Ifølge fcpgroton.com så nei det er ikke likt. Gjør oppmerksom på at de ikke har til manuelle biler dersom du tenkte på å bestille noe der.

http://www.fcpgroton.com/category-exec/category_id/103/nm/Drivetrain_Parts/sub_top_menu_item/by_make-by_model-by_year/by_make/78/by_model/1464/by_year/51

Svirre
12/05/11, 10:03
Siden det er snakk om venstre side så TROR jeg at de kan være like, på FWD som på AWD bilene. Vinkelkassa sitter på høyre side av diffen, men husker ikke helt da det er lenge sia jeg har drivi med disse bilene. Ring til et Volvo verksted og spør :) Da får du svar ;)

Nesten37
12/05/11, 13:18
Vinkelkassa sitter på høyre side ja. Takker for svar!
Jeg har kontaktet ymse dele pushere og det er ingen som har det indre leddet. Hele drivakselen må byttes isåfall...

Jan-Einar Jenssen
12/05/11, 13:20
har du hørt med auto og trailerparts? dem skaffer stort sett det meste og til en rimeligere penge enn volvo :)

aarnes
12/05/11, 15:00
Ingen skaffer indre drivledd. tro meg.
jeg har holdt på i ukesvis.

Sjekk ut ipdusa.com - de har alt som trengs.

Nesten37
16/05/11, 07:34
Takker for alle svar! Grunnet dårlig tid og havari av drivaksel ble det ny komplett drivaksel fra Volvo. Dyre greier, men det var eneste alternativet å få tak i på kort varsel.