PDA

Vis full versjon : Justerbart panhardstag?



Snusmoen
11/05/11, 20:09
Når man monterer panhardstaget, justeres akselen inn til senter etter at staget er montert?

Da rettes også bilen i ræva ikkesant? :P nå er den jo skeiv som juling.. hehe

jan_m
11/05/11, 21:14
du må vel først montere så justere deg inn eter som jeg har skjønt...

Snusmoen
11/05/11, 21:19
du må vel først montere så justere deg inn eter som jeg har skjønt...

det var nesten det jeg regna med, men må man da løfte bilen på en 4 søyler? klarer vel ikke dra inn akselen så lenge den står på bakken?

Espen Hveding Nordgård
12/05/11, 06:51
Uten at jeg har prøvd, tror jeg du skal klare å justere den mens den står på bakken, ettersom du "bare" flytter karossen oppå akselen. Og om du skal bruke 4-søyler blir jo det det samma som å stå på bakken, så bruk en 2-søyler, heis opp, juster litt, senk og se om det blir bra, og gjennta om nødvendig :p

Svirre
12/05/11, 22:26
Bedre å stå på 4 søyler da. Da slipper du å kjøre mye unødvendig opp og ned for å se hele tiden. Mål avstanden fra hjulbua og inn til kanten av dekket og mål deg likt inn på hver side. Blir det vanskelig, så kan du sette et rett jern inntil dekket og måle deg ut i fra det.

Snusmoen
16/05/11, 14:22
Bedre å stå på 4 søyler da. Da slipper du å kjøre mye unødvendig opp og ned for å se hele tiden. Mål avstanden fra hjulbua og inn til kanten av dekket og mål deg likt inn på hver side. Blir det vanskelig, så kan du sette et rett jern inntil dekket og måle deg ut i fra det.

justerte i går :) 1cm forskjell, men hjulet er nærmere førersiden enn passasjersiden, så da har jeg litt å gå på med 18". har foreløpig bare 15" på så må kanskje justere på nytt når jeg får felgene =)