PDA

Vis full versjon : Kjøp av 740 2,3



Sondre7
11/05/11, 18:18
Heisann!

Ny her så prøver meg frem :)

Vurderer å gå til innkjøpt av en 740, men kan heller lite om disse bilene.
Noe jeg burde være oppmerksom på? Kjente problemer på disse bilene?

Link: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28442810
Hva tror dere om denne?

Mvh Sondre

s4nd3r
11/05/11, 19:47
syns denna var litt dyr ved første øye kast...
og lite bilder av bulken... og står heller ingen ting om dei andre bulkene, ser på bilde. og bilde av rusta.. kjangsen for en 24år gammel bil er rust fri?
og mistenklig lav km stand... vert fikkla med? ved første øye kast,,
men for all del, kan vere en kjempe bra bil... :)

Testdriver
11/05/11, 20:05
Sjekk spesielt etter rust ved batterikasse. Lekasje fra motor er også en gjenganger

jacobsen
11/05/11, 20:48
" Bilen må på EU i Juni men tror ikke dette blir noe problem."
Dette kan bety litt av hvert, jeg pleier å være litt skeptisk til slikt. Men var veldig lav KM-stand ja. Sjekk for rust, er km-standen korrekt + bra for rust vil jeg kalle dette et godt kjøp

jan_m
11/05/11, 21:12
skeptisk til prisen selv... og ikke min km stand og ser ungdomskjørt ut på første øye kast.... det med at den går sikert i gjenom fikk jeg beskjed om også... skule vel aldri tatt den med hjem... min egen bil har kosta meg snart en ny riss kokker eller veldig ny og peeeent brukt..

Sondre7
11/05/11, 22:34
Snakka med karen, og han påsto et gammelt ektepar hadde kjørt den før han, derfor lav km stand. Av rust var det vist noen små flekker på panser og litt i høyre framskjerm.

Ellers så var forgasser rensa, nytt gelebatteri, bytta alt som hadde med vakumstyring å gjøre, bytta starter, plugger og pluggledninger.

Nevnte også at bensinmålern ikke funka, men at dette var en gjenganger på 740.

Tenkte å ta meg en tur å se på den iallefall.

jacobsen
11/05/11, 22:38
skader ikke å se :) meen rart at bensinmåleren ikke funker etter bare 129' KM.
har han servicehefte elns?

metrakit
11/05/11, 23:08
87 mod da har vel denne mer galvanisering enn tiligere modeller.?
ang prisen syns eg den var litt drøy menom han ikkje har en haug med kjøpere på hand så må det vere mulig og prute den ned til 16 skal ikkje ver noke problem da der en mye å prute på

ang:bensin måleren er en gjenganger på desse bilene av og til er det tankamaturet og av og til er det måleren da kan d hjelpe og dunke i dashbordet men mest sansynli motstand i måler ødelagt.

s4nd3r
11/05/11, 23:17
bytta starter faktisk?? må vel vere på grunn av forlite brukt da.. :p
vakumstyring? b230k da? ikkje meir rust en litt på panseret? :) hmm... 87 modellen har jo galvanosert kaross, så dei er bygd for og vare..
var og såg på en rust fri 740 hos en bruktbilselger. var med en pappa av ei veninde av med.
og eg hadde me meg ett skruhjærn, og bjynte og pirke, bilen var ny tekylert her og der flekk vis under, gjett om skrujerne gikk lett gjennom dei flekkane, men da eg stakk skrujærne gjennom tank lokke, da blei vi jaga på dør... hade bra sa eg..
han pappaen var gla eg blei med.. han hadde trua han... men men.. 17000.- spart..

er bilen langt unna deg? skaff litt meir bilder, av intriøret, det forteller mye om kmstand, såg litt nøyere på eine bilde nå, ser såvitt gass pedalen, og den såg ikkje slitt ut, ser det ofte på fører stol, att den er slitt, gulteppe attmed gass pedalen, er slitt hull på, girkula er slitt, ratte er slitt, gummien på pedalane er slitt,

men, sjøllom bilen har lav km stand, så er ikkje den gull vært, foringer er morkne, og må byttes, kuler og kryss er slitt, bremser er bort rusta, osv osv,, mens en bil som har gått lengre, har byttet disse delene under veis.

Sondre7
12/05/11, 08:23
Bilen er vel ca 2,5 tine unna. Skal oppover til lørdag. Får be han sende meg flere bilder. Tror nok jeg tar den om jeg ikke finner masse rust og den virker grei motor messig

Testdriver
12/05/11, 13:52
skader ikke å se :) meen rart at bensinmåleren ikke funker etter bare 129' KM.
har han servicehefte elns?
Det er ikke km som tar knekken på bensinmålern, det er aldern :)

TurboHansen
12/05/11, 14:01
bytta starter faktisk?? må vel vere på grunn av forlite brukt da.. :p
vakumstyring? b230k da? ikkje meir rust en litt på panseret? :) hmm... 87 modellen har jo galvanosert kaross, så dei er bygd for og vare..
var og såg på en rust fri 740 hos en bruktbilselger. var med en pappa av ei veninde av med.
og eg hadde me meg ett skruhjærn, og bjynte og pirke, bilen var ny tekylert her og der flekk vis under, gjett om skrujerne gikk lett gjennom dei flekkane, men da eg stakk skrujærne gjennom tank lokke, da blei vi jaga på dør... hade bra sa eg..
han pappaen var gla eg blei med.. han hadde trua han... men men.. 17000.- spart..

er bilen langt unna deg? skaff litt meir bilder, av intriøret, det forteller mye om kmstand, såg litt nøyere på eine bilde nå, ser såvitt gass pedalen, og den såg ikkje slitt ut, ser det ofte på fører stol, att den er slitt, gulteppe attmed gass pedalen, er slitt hull på, girkula er slitt, ratte er slitt, gummien på pedalane er slitt,

men, sjøllom bilen har lav km stand, så er ikkje den gull vært, foringer er morkne, og må byttes, kuler og kryss er slitt, bremser er bort rusta, osv osv,, mens en bil som har gått lengre, har byttet disse delene under veis.

88 modell har galvanisert kaross ja 87 modellen er vel bare galvanisert i rammevagnen ;)

JørnM_940
12/05/11, 14:10
88 modell har galvanisert kaross ja 87 modellen er vel bare galvanisert i rammevagnen ;)
Har hørt akkurat det der jeg også.
Jeg ville gått for 90-92 740, bedre jo nyere de er. Hvis du ikke har planer om å sette nedi turbomotor, så er en 92' 740 SE et godt valg, da får du med litt utstyr også;)

Andreas750
12/05/11, 14:12
Viss den skal inn på eu kontroll i juni, ville jeg spurt om du kan sende den inn før du kjøper den, med att du betaler, bare for å sjekke att du ikke gjør megabomkjøp:)

MrX
12/05/11, 14:46
Bilen virket grei den. Ok pris med tanke på km.
Skjekk at motoren går helt perfekt, det skal ikke være noe som helst fjusking. Om det er en B230K er det ett helvette om den begynner å fjuske. Men om den er i orden er det en helt super motor med ett lavt forbruk.

Sondre7
12/05/11, 16:29
Hva tenker dere om denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28483225

Et sikrere kjøp?

Testdriver
12/05/11, 16:32
Helt klart!

Men sjekk fortsatt etter det jeg nevnte lenger opp her.

JørnM_940
12/05/11, 16:47
Hva tenker dere om denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28483225

Et sikrere kjøp?
Der har du en bedre bil ja vil jeg tro. Galvanisert karosseri = mye mindre rust, og F-motoren (innsprøytning) er skuddsikker. Lavere forbruk og mer pålitelig enn en gassermotor.
EDIT: Bilen er en 89-modell, men er registrert i 90. Den har ikke facelift.

Sondre7
12/05/11, 17:15
Ja er vel verd de ekstra lappene for denne bilen. Høres jo mye bedre ut med innsprøyting enn forgasser. Ser jo dønn strøken ut til alderen og være også.

Fjellvang
12/05/11, 18:58
Hva tenker dere om denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28483225

Et sikrere kjøp?

Hva er det slags frontspoiler?
Ett forsøk på å lage Bross styling?

s4nd3r
12/05/11, 19:30
by han 20000.- er ikkje gull vært...
eg hadde en 92 mod 740 til salgs, so og sei rust fri, var ett 4,2 cm hull med batteriet, og om litt overflate rust på eine kanalen, heilt framme på den,, ubetydlig.. toppen var overhala av en volvo mekianiker med 10års erfaring med volvo marine.. om ikkje meir..
til 10000.- null intreresse... selge brukt bil for tiden, er umulig.. plages med en laguna, og veit om 4 biler av kjenninger av meg som er tilsalgs, ingen interesse...

Deluxio
12/05/11, 19:30
Hva er det slags frontspoiler?
Ett forsøk på å lage Bross styling?

Er vel orginal volvostyling viss eg ikkje huska heilt feil. SE-styling eller noko i den dur :)

jacobsen
12/05/11, 22:39
Hva tenker dere om denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28483225

Et sikrere kjøp?

Bare jeg som syns det var noe rart med refleksplata? Firkantene virker ekstra avlange.. :confused:

metrakit
14/05/11, 11:04
for den som lurte er det faktisk bross fanger på den bilen:P
denne bilen så jo bra ut den:P

Deluxio
14/05/11, 11:55
for den som lurte er det faktisk bross fanger på den bilen:P
denne bilen så jo bra ut den:P

SIkker? :p
Trudde da va SE-styling eg..

metrakit
14/05/11, 12:54
ja de er bross se- er finere og det er heile fangere


bilde full bross:
http://www.stylingkompaniet.com/shop/catalog/images/01vojm740-01.jpg

her har du se:
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1135.jpg

JørnM_940
14/05/11, 18:34
Er rått det SE-kitet ja.

metrakit
14/05/11, 19:53
760 (t5) me se-styling over her er en forumbil forresten:P