PDA

Vis full versjon : Mystisk boks og en rød knapp..hjelp!



Janus
25/02/10, 14:10
Hei, har siden jeg kjøpte bilen stusset over disse to 'objektene'. Legger ved bilder av de, kanskje noen vet hva det er?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/2024.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/2025.jpg

Trenger hjelp her, noen som har sett lignende?

gaupe
25/02/10, 14:11
Alarm av noko slag sikkert, kvar går ledningane?

Janus
25/02/10, 14:14
Har ikke sjekket hvor ledningene går enda, tenkte noen kunne vite hva det var så jeg slapp det arbeidet haha :p Den røde knappen er er litt skremmende..tør ikke trykke på den, kanskje det er en katapult knapp? ;p

gaupe
25/02/10, 14:47
Har ikke sjekket hvor ledningene går enda, tenkte noen kunne vite hva det var så jeg slapp det arbeidet haha :p Den røde knappen er er litt skremmende..tør ikke trykke på den, kanskje det er en katapult knapp? ;p

Deaktivering av alarm tenker eg.

kjellt
25/02/10, 14:48
hahaha, kan du ikke filme a?:D
Hadde ikke vært lite gromt å sett du hadde blitt skyti ut i 300km/t ut av taket! :D
Film film film

TeamBørnOut
25/02/10, 14:56
Det er samme type alarm (og knapp) som jeg har :D

Volvo-Lars
25/02/10, 15:12
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/2027.jpg

Anders Dybvadsskog
25/02/10, 15:12
ikke hør på tbo, det ER katapultsete:D jeg som satte inn:p

TeamBørnOut
25/02/10, 15:15
haha, vet egentlig ikke hva den knappen gjør heller. vet bare at den alarmdritten er svært følsom for lav strøm... hvis man får igang bilen og setter på setevarmer ellerno så låser den dørene og går på :D så ikke glem nøkklene innibilen hvis du hører på musikk og skrur ute :P

TeamBørnOut
25/02/10, 15:15
Men du er egentlig heldig janus... den lydsensoren satte de midt på dashn hos meg :(
den blinker i takt med musikken da :D

Slettmyr
25/02/10, 15:28
Kan ikke være noe sånn at alarmen går når man trykker på knappen? En slags "panikk" knapp eller lignende? :)

henrik940
25/02/10, 15:32
Er vel for deaktivering.

TeamBørnOut
25/02/10, 15:40
jeg trodde det var noe deaktivering. men viste seg å ikke være det. skrik ut hvis du finner ut hva den er til :P
skal uansett kjøpe meg ny alarm nå snart. fjernstart + +

Magnus Hagtvedt
25/02/10, 18:42
Fjernstart er digg :D

Morgis
25/02/10, 18:57
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/2027.jpg

HAAH så utrolig bra ! :D
Griffin er konge !

boman
27/02/10, 16:49
Knappen er til katapult sete for passasjeren. Brukte den engang når jeg hadde en skrekkelig dame i passasjersete .. men husk å åpne takluka :)

Det dekselet over pedalene dine sitter forøvrig feil ;) Det skal sitte inne i sporet (og ikke over som det sitter nå) på den hvite plast saken til venstre i bildet ;)

Aartun
22/09/10, 11:16
Ser at det er en stund siden denne ble tatt opp og sikkert løst, men jeg hadde en slik knapp i en 245 jeg hadde, den var til midlertidig deaktivering av alarm, altså til neste gang bilen blir startet. man skulle holde inne knappen mens man skrudd på og av tenning eller noe i den duren.. greit å ha dersom man skal jobbe men bilen og slipper å tenke på at alarmen skal skru seg på.
Nå hadde jeg en mer diskre lydsensor da, om det er det den andre boksen er.

E.GRØNDAHL
22/09/10, 11:40
Jeg vet hva dette er:D det er en alarm ja, og den røde knappe må man trykke på for å få start på bilen hvis alarmen har gått. hvis ikke starter den ikke:P

jeg har åsså sånn i 740'n min, og lurte lenge på hvordan dette fungerte:D

og som TBO sier, kjipt å ha den midt i dasjen, da blinker den som faen, min gjøre åsså det hehe

93_volvo960
22/09/10, 20:36
Jeg vet hva dette er:D det er en alarm ja, og den røde knappe må man trykke på for å få start på bilen hvis alarmen har gått. hvis ikke starter den ikke:P

jeg har åsså sånn i 740'n min, og lurte lenge på hvordan dette fungerte:D

og som TBO sier, kjipt å ha den midt i dasjen, da blinker den som faen, min gjøre åsså det hehe

Identisk knapp i min bil også, men den andre boksen har jeg ikke. Men jeg har utløst alarmen ved en feiltakelse (åpnet panseret mens alarmen var aktivert - og da satt den i gang noe voldsomt...), men behøvde ikke trykke inn knappen for å få start på bilen. :D

Aartun
22/09/10, 21:32
Identisk knapp i min bil også, men den andre boksen har jeg ikke. Men jeg har utløst alarmen ved en feiltakelse (åpnet panseret mens alarmen var aktivert - og da satt den i gang noe voldsomt...), men behøvde ikke trykke inn knappen for å få start på bilen. :D

Jeg har også utløst alarmen uten å måtte bruke den magiske røde knappen for å få start på bilen igjen, men har som sagt brukt den for å midlertidig deaktivere alarmen :) jeg hadde ikke den store boksen med blinkende lys på, men en snerten mikrofon for glassknusesensor som låg fremme ved senterhøytaleren (så følsom at den gikk av ved hagelvær :p )