PDA

Vis full versjon : anbefaling av topplagring til 245 forran



A.Finstad
10/05/11, 10:02
trenger ny topp lagring til bilen min å klarer ikke bestemme meg for om jeg skal kjøpe ny orginal eller noe mer justerbart eller noe sånt er det noen som har noe å anbefale?

det er en bruksbil det er snakk om, men den blir også brukt når det er mulighet for det ;) kommer også turbo i den i løpet av sommeren.

A.Finstad
12/06/11, 03:47
ingen som har noen som helst anbefalinger altså?
må da være noen som har erfaringer med noe annet en orginalt?
veit ikke helt om jeg skal investere i orginale eller noen som er litt mere justerbare da det ikke koster så mye mere....

turb00le
14/06/11, 05:03
Jeg har kaplhenke sine, men ikke kjørt med de enda...
Ellers så går det fint å få til 1,5 grad negativ camber med originaldeler og litt modifisering.

A.Finstad
14/06/11, 18:25
har sikla på de til kaphlenke, men er egentlig ute etter noe som kan brukes året rundt da det er bruksbilen som trenger nye :p å de til kaphlenke ser ikke akkruat ut til å tåle en norsk vinter med MYE salt å sånt :p

turb00le
14/06/11, 19:42
Nei tror ikke de er helt lagd for det...
Dra ut bærekulene og fil litt framme så funker originale godt nok.

A.Finstad
14/06/11, 20:16
dra ut bærekulene? mener du da å forlenge bærebrua?
regner med du mener å file litt i innfestninga til topplagringa for å få litt hvassere vinkler når du ber meg file litt?

Ola Moen
14/06/11, 20:32
Har vært på tanken å dreie nye opplagringer i stål. Ta utgangspunkt i den orginale. Da slipper man det tullet med at den ryker i vulkinga, og at man kan lage løsning på utskiftbart lager. De svinglagerene, og håndbrekket som aldri virker skikkelig, er de to tragiske patentene jeg vet om på Volvo.

A.Finstad
14/06/11, 20:46
det er vell nesten det eneste som er bare dritten på volvo:p brekket å topplagringer :p dem er faktisk en del bedre på 700 og 900 bilene i hvertfall det jeg har drivd med av forstilling på de typen biler ;)

Ola Moen
14/06/11, 21:00
Mulig det altså, men så er det jo resten på en 7 eller 9 serie da... Grøss.....
Helt ærlig, så regner jeg ikke de som volvo i det hele tatt. De ser så halvferdige ut. i motorrommet er det store glipper og sprekker mellom rammevanger og innerskjermener, spinkle rammevanger. og utvendig ser det ut som om de fikk tegnet seg ferdig fra fronten til toppen på frontruta før lunsj, og at resten er tegnet ferdig i lunsjpausen av en unge som var med far sin på jobb:p Nei, må vel finne en lur løsning på topplagringa, og bygge om til hydraulisk håndbrekk:)

turb00le
15/06/11, 05:25
Du tar å forlenger slissesporene helt ut til kanten. Kan skjøte også men ikke nødvendig på bruksøse som skal gå langs veien (bilen kan bli litt nervøs hvis du har for mye neg camber). Håndbrekket er jo bare til eu kontroll...

A.Finstad
15/06/11, 21:26
brekket blir fiksa hvert andre år å testa bare en gang før eu :p lurer på hvordan det blir med 18" på 240en å maks camder :p

turb00le
16/06/11, 05:25
Blir tøft å se på... Og gokart hvis resten er satt opp riktig.

Ola Moen
16/06/11, 22:35
Jeg fant meg delenr. på de justerbare avstandsstykkene på handbrekkskoa på gamle 240/140 nå. Skal bestille et par sett med de. Den gamle 75' 244 hadde jeg ikke tull med brekket på, siden det kunne justeres inni trommelen:) Er det noe du ville hatt delenr på også?
i såfall er betegnelse og delenr:
- Justeringsanordning 2stk 677525-8
- Hylsa 2stk 677528-2

Christian
16/06/11, 22:46
Disse er DYRE på Volvo. Jeg kjøpte desverre derfra uten å sjekke rundt først.
Mekonomen har samma greia til en vesentlig mer fornuftig pris.

Ola Moen
16/06/11, 22:49
Ekspanderene er dyre de også. f... meg over 300,- pr.stk:p