PDA

Vis full versjon : ny eksos fra kat.. 93 850 gle



mrstfu
25/02/10, 01:03
har noen høl i eksosen fra katten og bakover, og tenkte meg å bygge nytt. har ei potte jeg har lyst til å bruke, og siden jeg først er i gang, tenkte jeg å bygge i 2.5tom, evt 3 tom fra katten, med en ny lyddemper, for å få litt barskere lyd i kjerra.

mitt spørsmål er: er det noen som har et bilde evt en tegning av undersiden av bilen? det jeg er ute etter er mål og lengder i forhold eventuelle bøyer og slikt, men aller helst vil jeg vite hvor lang (altså lengde i lengderetningen på bilen) brønnen til lyddemperen er. jeg har den svære flytebrygga rett foran bensintanken. tenkte på å få tak i en lyddemper som er kort nok til å sette inn på langs her.

om noen har gjort sånt før, og kan stille med bilder eller erfaringer, hadde det vært konge.

parkerte ved siden av 520i en til en kamerat her, hører ikke volvoen i det hele tatt vett. kjipt.

Cobra II Norway
25/02/10, 08:18
Goggle skcetsup har en del 3 d tegninger

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=74cf231265731c2f8a1aed4fb5fe5280&prevstart=0

Disse kan vendes i alle retninger og zoomes og måles ned til mm nøyaktighet.

Lagde eksos til Mustangen min ved hjelp av modellen.

GMV
25/02/10, 08:50
har noen høl i eksosen fra katten og bakover, og tenkte meg å bygge nytt. har ei potte jeg har lyst til å bruke, og siden jeg først er i gang, tenkte jeg å bygge i 2.5tom, evt 3 tom fra katten, med en ny lyddemper, for å få litt barskere lyd i kjerra.

mitt spørsmål er: er det noen som har et bilde evt en tegning av undersiden av bilen? det jeg er ute etter er mål og lengder i forhold eventuelle bøyer og slikt, men aller helst vil jeg vite hvor lang (altså lengde i lengderetningen på bilen) brønnen til lyddemperen er. jeg har den svære flytebrygga rett foran bensintanken. tenkte på å få tak i en lyddemper som er kort nok til å sette inn på langs her.

om noen har gjort sånt før, og kan stille med bilder eller erfaringer, hadde det vært konge.

parkerte ved siden av 520i en til en kamerat her, hører ikke volvoen i det hele tatt vett. kjipt.

Kjøp deg en halvsats fra JT i 3". Det skal gi den gromme lyden du ønsker, og blir nok billigst. Koster ca 3100,- for det med en potte (Gir nok litt for høy lyd)
og 3400,- for det med to. Fåes kjøpt hos Pedersens racing eller BCB.

mrstfu
25/02/10, 16:45
Kjøp deg en halvsats fra JT i 3"
har tenkt på det, sett bcb og hele pakka, men jeg har allerede potte, pluss noe rabatt via en kar som jobber på eksosrep eller noe... så satser på å sette sammen og sveise sjøl, mest for erfaringas skyld. er bare en skarve elektriker vett. skal prøve google sketchup, takker for det.

mrstfu
25/02/10, 23:55
sjekka ut google sketchup, får bare tak i modeller med detaljerte tegninger på siden og over, understellet er blankt. hvis noen har bilder, eller bilen heist opp på bukk, hadde jeg satt pris på mål.