PDA

Vis full versjon : Ikke helt løst likevel: LMM til B5244T2



hgnubel
09/05/11, 13:15
Trenger kanskje ny LMM på bilen nå, verkstedet mener den er neste steg i feilsøking (kutter ved 4000rpm, + feilkode på LMM).

Noen som vet om det er samme LMM til flere motortyper? Tenkte å se etter noe brukt til lån eller kjøp før jeg eventuelt kaster 5000 ut vinduet uten å løse problemet...

Er heldigvis kun ved 4000 rpm det skjer, og det er langt mellom veier her i landet hvor det er nødvendig å dra bilen såpass ;) (automatgir...)

hgnubel
09/05/11, 15:44
Fikk oppdatert ETM softwaren, og ser ut som det løste problemet, ihvertfall akkurat nå :)

LMM til min bil heter visstnok 8670263, og koster ca 4900kr inkl mva. Merker som løst nå, men hvis noen vet hvilke andre motorer som eventuelt bruker samme LMM så hadde det kanskje vært kjekt å vite...

hgnubel
13/05/11, 11:38
Nå etter noen dager dukker problemet opp igjen, og jeg fant OEM Bosch LMM til $124.69 fra fcpgroton så det er på vei i posten... Med den prisen virker det litt mer ok å forsøke å bytte den som en del av feilsøkingen.

Men kan LMM gi seg bare litt? Er det eventuelt kun på høyere turtall at LMM stresses slik at den begynner å feile der?

Eller for å spørre på en annen måte, er dette sånn folk flest opplever problemer når LMM er skrot og må byttes? Eller er det en annen type symptomer (f.eks. rykking over hele turtallsregister, enormt bensinforbruk, etc) som er vanligere ved defekt LMM på disse motorene? Eller generelt?