PDA

Vis full versjon : Girkasse problemer 2005 mod. XC90 T6



Erling R
09/05/11, 08:43
Heisan,

Min bror har en 2005 XC90 T6 hvor han har fått beskjed om at girkassen må byttes etter at de har prøvd med omprogramering etc. Iht. min bror skal er det problemer med at kassen girer litt i hyrten og styrten, som at den blir gående lenge på laveste gir og så plutselig smeller over i neste. Det er jo ganske utrolig at en girkasse skal gå på en så dyr bil som kun har gått rundt 110'km.

Spøsmål til kloke Volvo entusiaster:

Hvor er det best å gå (i Oslo området) for å få sjekket ut om girkassen virkelig må byttes - er det noen i Oslo eller omegn som har spesialisert seg på XC90 girkasser iom at det har vært endel problemer med disse?

Hvor er det evt. best å gå for å evt. få byttet girkassen - er evt. Sverige (i tilfelle hvor?) er godt alternativ?

All input er velkommen

Mvh,

Erling

andreas
09/05/11, 09:39
Søk litt i forumet. Vanlig problem som har vore diskutert fleire gonger tidligare :)

Sjå f.eks. her: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=13445

gaupe
09/05/11, 09:41
Svaret er vel, at ein ikkje byttar, men forsterkar.

Erling R
09/05/11, 11:41
Takk for nyttig link til annet emne på samme sak. Skjønner RATS evt. er det rette stedet her i Norge og evt. Hellsten AB er et godt alternativ i Sverige.

Når det gjelder Hellsten AB i Sverige, er det noen som har erfaring med bytte av girkasse hos disse?

Når jeg leser på siden til Hellsten, så klarer jeg ikke å få tak i om de også bytter girkassen, eller om de kun leverer byttekasse/ny.......er det riktig forstått at de kun selger /overhaler kasse og ikke bytter?

Er det evt. noen flere som har erfaring med kvalitet og pris hos RATS og ikke bare vedkomne som hadde startet tråden i vedlagte link over?

E

gaupe
09/05/11, 12:28
Det som er saken med kassa på rekkeseksaren i S80 og XC90, er at denne kassa er produsert av GM, og derfor er den ganske så annaleis enn det meste som går i europeiske bilar. RATS har greie på alle kasser, men alle som styrer med nyare amcar, kan sikkert verte behjelpeleg med ein slik jobb.