Vis full versjon : montere el vifte med termostat?
hei noen som har tips til og montere el vifte og termostat i 745 min? orginal saken er jo no drit:( så hva trenger jeg for og få det til og funke? termostat og vifte og har noen "boltan" rett i radiatorn...?
Espen Hveding Nordgård
08/05/11, 22:34
Jeg driver å bygger elvifte, og tenker på å bruke orginalstyringa av vifta fra hjernen (LH 2.4). Bruker vifte fra 850 og modder ei org 740 viftetrakt som infesting.
Hvis du popper fast vinkler rundtom inni den orginale viftetrakta går det fint å feste 850 vifte der, ihvertfall på 240, men er vel såogsi like de fra 740/940 også.
Har alle hjerner styring av vifte da? Fungerer ihvertfall med bryter kobla inn i en kjøleslange
Angående LH 2.4 så er det tidligere omdiskutert at det skal være signal ut fra hjernen som går til original elvifte.
Så flere har koblet seg på dette signalet for å få det til å se originalt ut, dermed slipper de å kutte i slanger å sette på følere.
Noen bruker vel viften fra V70 også har jeg sett.
har du lh 2.4 skal det ligge klart, ellers er v70 vifte eller 940 vifte ganske fine ;)
koble deg opp med rele og kjøp en temperatur bryter som du legger inn i radiator slangene ;) ganske enkelt :)
Anders Dybvadsskog
09/05/11, 08:03
dette er bare med 940 nett. men tipper han bruker det fra 240 eller 740 og der er det ikke opplagt til el vifte. (tror jeg)
jeg er ganske så sikkert på at de 2-3 nyeste 700 modellene har kontakt til dette? :)
men skyt meg rett ned om jeg tar feil ;)
hei hvar det jeg tenkte på vinkel hjern og popp nagler, er nok desvere regina el på bilen:( men hvor skal i såffal dene kontakta site h eller v fjør tårn?
Anders Dybvadsskog
09/05/11, 18:38
i venstre tårn tror jeg:)
fant en stor koblings klasse... meeeen hvordan finner jeg ut om bilen har hatt l.h 2.4? prata med sjappa bilen ble kjøpt ny i 92 og han mener hard naket at bilen ble levert med 1031 of lh 2.4 samt forsterket auto kasse + mye av utstyret samt el nette er feil på bilen nå:S
Er det ikke sånn at det kun er LH 2.4 som har selvdiagnose ved dempertårnet på førersiden?
En slik en:
nKDP5T3X03M
nopp det har jeg også bare litt forskjelig feil koder coil og tenings giver eller hva det heter i en pakke og føler i stede for lmm...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.