Logg inn

Vis full versjon : Elektrisk sete - memory

93_volvo960
08/05/11, 19:38
Lurte på en ting.....

Har elektrisk sete m/memory på førersiden. Veldig praktisk for meg - memory 1 er kjørestilling og memory 2 er "gå-ut-av-bilen"-stilling (Vår Herre har velsignet meg med en kronisk lidelse som gjør at kroppen er litt stiv - hehe - og må regulere setet til nederste posisjon før jeg kommer meg ut).

På passasjersiden er det elektrisk regulering uten memory.

Lurer på - hvor sitter selve memory'n - sitter'n inni bryterpanelet? Er det f.eks så enkelt at hvis jeg hadde fått tak i et bryterpanel tilsvarende det jeg har på sjåførsiden og smokket det inn, så kunne jeg ha betjent passasjersetet tilsvarende som sjåførsetet?

Noen som vet?

850GLTsilver
10/05/11, 07:11
Minnet sitter i setet/bryterpanelet/kontrollboks.
De er speilvendte disse panelene...
Tror ikke passasjersetet fikk minne, men du kan jo høre med Volvo?
Ellers er det vel et alternativ å hente med minne for passasjersetet fra land med høyrestyring.

gaupe
10/05/11, 13:53
Ellers er det vel et alternativ å hente med minne for passasjersetet fra land med høyrestyring.

ebay.co.uk er svaret då :)

93_volvo960
10/05/11, 23:06

Det høres jo nesten for enkelt ut til at det kan være sant! :D

Kanskje det var option i USA - synes jeg har sett det på endel annonser fra "over there".

Takk for svar! :)

93_volvo960
12/05/11, 22:56

Så i prinsippet burde f.eks. denne bare være å smokke inn og så har jeg minne på passasjersiden (eller som min far sier: "damesetet" :D ) også?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-94-850-Seat-Control-Switch-Right-Front-1994-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2eb202fa56QQitemZ20055 5035222QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries

850GLTsilver
12/05/11, 23:15
Den der er bare betjeningspanelet.
Tror du må kjøpe deg et komplett sete (Drivers seat UK)
Dette da det sitter en modul under setet som inneholder all kontrollelektronikken.
I tillegg så er motorene i seter med minne utstyrt med et potesiometer som forteller elektronikken om hvor den enkelte motor er for øyeblikket.
Påkrevd for å kunne huske posisjonene.

Sorry om jeg var litt upresis i mitt første svar.