PDA

Vis full versjon : Hva inneholder at turbo kittet?



KillerFly
07/05/11, 22:38
Noen som vet det?

Vet det hva en turbo gasser, turbo og turbo manifold.

Men hvor tok man olje til turboen ifra på dette kittet?

christoffera
08/05/11, 12:58
Trykkboks og luftslanger.
oljekjøler?

Volvo-Power
08/05/11, 15:31
bensinpumpe

locked
08/05/11, 15:39
fordeler med trykklokke i alle fall
bunnpanne med oljeretur?

KillerFly
08/05/11, 15:49
Oki, for holder på å bygge opp en fk motor.. Men står en b19 i den bilen no.. Så tenkte jeg skulle prøve ut det at kittet før jeg monterte fk motoren. Regner med at kittet bruker nokk av bensin :P Men det er ikke noen bilder av det at kittet da? Tror jeg skal ha det meste av deler liggende.. Men ble litt usikker. Men hvor er det ment å ta oljen ifa på dette kittet?

Volvo-Power
09/05/11, 05:39
Oki, for holder på å bygge opp en fk motor.. Men står en b19 i den bilen no.. Så tenkte jeg skulle prøve ut det at kittet før jeg monterte fk motoren. Regner med at kittet bruker nokk av bensin :P Men det er ikke noen bilder av det at kittet da? Tror jeg skal ha det meste av deler liggende.. Men ble litt usikker. Men hvor er det ment å ta oljen ifa på dette kittet?

Ligger en salgsannonse her en plass. Der ser du en god del deler:)

Tarell
17/05/11, 21:46
Kommer helt an på.

Finnes kit som har med litt diverse oppgraderinger.
Som trykkregulator, 1.5liter tank, elektrisk bensinpumpe, forbedret forgasser, pollert innsugsmanifold, eksosmanifold og en helt ok T3 turbo.

Oljetrykk hentes ofte ut med et y-stykke ved oljetrykksgiveren.

Olje retur finnes to løsninger, en er å borre hull i blocken der det orginale retur røret står og benytte seg av det.

Den andre metoden er ikke så bra, da borrer man hull i bunnpannen og sveiser inn en rørstuss i den. Viktigste uansett er at oljereturen ikke har noen stygge bøyer på seg, ingen svanehalser eller noen form for restreksjoner. Hvis den har det, er det STOR fare for at turboen dør.

Tipset mitt, kjøp et skikkelig kit som er satt opp av noen som vikrelig kan det, og følg instruksene fra den som har satt det opp.

Jensemæinn
02/06/11, 22:13
på kittet jeg hadde var det et adapter ved oljefilteret

240-turbo
04/06/11, 13:46
http://jctbilogmotor.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=JCT401


disse selger nye AT kitt er ett dårlig bilde der hva som følger med :)