PDA

Vis full versjon : Problemer med 760 Turbo, B230FT, turbotrykk og vakuum..



Anonym
24/02/10, 22:11
Hei

Jeg har problemer med bilen min igjen.
Bilen jeg hadde tenkt til å selge, men ikke har rotet meg til å bli kvitt enda.
(Hvis noen vil kjøpe den er det lov å skrike ut.. Den funker ikke for mitt behov lenger..)

Nå har jeg følgende problemer:

-Elendig tomgang, stopper innimellom på tomgang, ellers varierer turtallet voldsomt.
-Ved akselerasjon får jeg kun kaldluft fra varmeapparetet, ellers blåser det dårligere enn normalt.
-Ved akselerasjon mister jeg alt trykk ved ca 4500-5000rpm, og må slippe gassen for å få gitt på igjen.

Det siste problemet har jeg hatt frem og tilbake i et par år, skiftet noen slanger i fjor, og det ble nesten bra igjen.. Nå er det igjen verre.

Kan disse problemene ha en sammenheng?

Noen løsningsforslag?

Bilen er en -89 modell 760 Turbo, sedan.
Har selvsagt Elektronisk klima. (ECC)

Ola Hagen
24/02/10, 22:26
når du gir på så blåser det vel litt svakere org vel?

er i allefall slik på min også, pluss når man svinger brått.

Men du har vel OBD (diagnosekontakt) vel? ved venstre støtdempertårn?

Lyser feilmeldinglampa i dashbordet?

TBS
24/02/10, 22:54
Det at det blåser kaldere kan være hull i en av vacumklokkene til styringa av lufta på ecc´n. Det vanlige ved denne feilen er vel at lufta går ned til bena i steden for oppe. Det kan jo da føles ut som at det blåser kaldt fordi det ikke blåser i hele tatt? I hvilken stilling står "varmekrana" uten vacum?
På min 940 med ecc sitter det også to små "tilbakeslagsventiler" som hindrer ladetrykket å ta veien inn i ecc´n. Det skal gå å suge ene veien og ikke blåse andre veien i de hvis du skjønner? Er disse ødelagte vil jo styringa av varmekran og spjeld bli helt på trynet ved ladetrykk.