PDA

Vis full versjon : S70 auto.klima feil.



OlavS.
07/05/11, 16:20
har problemer med klimaanlegget i S'n.

plutselig uten forvarsel begynner det å blinke i resirkluft-knappen, og i "off"knappen for AC. samtidig ruser vifta seg opp, og blåser for full hals. det hjelper ikke å sette viftestyringa i null, og det skjer om så hele anlegget er skrudd av. dette er en feil som kommer og går, og som skjer samme hvor varm motoren er, men oftest når den er kald.

Erlend
07/05/11, 19:04
har problemer med klimaanlegget i S'n.

plutselig uten forvarsel begynner det å blinke i resirkluft-knappen, og i "off"knappen for AC. samtidig ruser vifta seg opp, og blåser for full hals. det hjelper ikke å sette viftestyringa i null, og det skjer om så hele anlegget er skrudd av. dette er en feil som kommer og går, og som skjer samme hvor varm motoren er, men oftest når den er kald.

At de blinker betyr at det er en feil på anlegget. Prøv å vri nøkkelen om til hakk 2 og av igjen 10 ganger. Da resetter du feilene, mest sannsynlig vil du få feil igjen da det sikkert er en feil som ligger inne hele tia og ikke bare blir resatt. Men det kan funke. Og blås i om andre her inne sier metoden her skader bilen. Den gjør ikke det, jeg har selv blitt opplyst om denne resettinga av volvo mekanikere:)

Løses ikke feilen så er det letteste å få lest ut feilkoder:)

850GLTsilver
07/05/11, 20:06
Og blås i om andre her inne sier metoden her skader bilen. Den gjør ikke det, jeg har selv blitt opplyst om denne resettinga av volvo mekanikere:)



Artigkaill, ville vi kallt deg i Trøndelag.
At Volvomekanikere er ute etter å skaffe seg mere arbeide er på ingen måte noen garanti for at man ikke skader elektronikken på den måten som er den som oftest ødelegger alle typer elektronikk.
Begriper ikke hvorfor man absolutt SKAL gjøre tingene på den måten, så lenge det finnes måter å resette på som faktisk ER safe.

Men nok om off-topic her.

Tilbake til klimaanlegget.
Tisvarende feil hadde jeg på min klima da jeg kjøpte bilen.
Ble gjort flere forsøk fra Bilia Skedsmo på å få fikset den, men til slutt måtte de bare sette inn en ny.
Heteste tipset er visst en motstand der inne som (og her kommer det:eek:) har det med å ryke fordi den blir utsatt for gjentatte strømstøt, foreksempel ved å slå av og sette på tenningen flere ganger etter hverandre i løpet av kort tid.
Og surprise: Dette ble fortalt meg av mekanikerne på Bilbi Skesmo.
De som måtte gi opp og bytte hele ECC-modulen min. :D

OlavS.
07/05/11, 20:16
hvor kan jeg få tak i en slik modul da, og hva koster det?

må bare si at jeg ikke turte den første metoden her, er elektrikker selv, morra mi er elektroingeniør, og pappa er elektriker med 5 fagbrev.
jeg syntes det hørtes tvilsomt ut og lufta det heime, og vi kom fram til at det er ikke noe kjempeide akkurat.
blir vel å kandle nytt da sjø

Erlend
07/05/11, 20:25
De gangene jeg får feil på ecc så resetter jeg feilen min slik;)

Jeg har sagt det før gltsilver: feilene blir ikke resatt fordi den får strømstøt 10 ganger på rad, ecu'en på disse bilene er programmert slik at når den får dette inn signalet, så resetter den feil som ligger inne. Slike styringer burde du kjenne til som er en elektronikk kjenner!

Og HVIS dette skulle skade ecuen på bilen, HVORFOR kommer dette alternativet opp på diagnose systemet på jobben da?
All programmering i bil før detta fancy canbus systema er jo bare ved å vri om nøkler,skru av og på blinklys osv. Dere skjønner hva jeg mener!
Slutt å si at alt vi andre på forumet er feil og ikke vær så høytidlig og ekspert!

Ot: prøv tipset mitt og se om det hjelper:)

850gltsilver: ja, jeg har litt dårlig humør ikveld, så ikke ta det personlig;)