PDA

Vis full versjon : Edis!



VolvoR-Sport
07/05/11, 15:51
lodda om boksen min i sta, til slik:
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_EDIS.htm

kjørte tidligere hall sensor oppsett.
da fungerte bilen, men etter omloddinga får jeg ikke rpm signal.

er det fordi vr pottene ikke er justert eller noe?

Truckdriver
07/05/11, 21:49
Om du fortsatt har kopla signalet igjennom optoisolatoren, så har innstillingene av potene ingenting å si.
Forskjellen på vanlig hallgiver og edis oppsettet er hvordan optoisolatoren brukes bare. Du har sikkert lagt merke til at det finns nesten like mange forskjellige mods som motorfamilier. Har du gnist? Med EDIS skal du jo ha gnist selv om du ikke får turtallsignal til sprutet.

Etter å ha sett på koplingene du linka til så er det koplet akkurat likedan som en vanlig 12v hallgiver.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_Dizzy.htm

VolvoR-Sport
08/05/11, 11:45
okei.
har ikke sjekka om jeg har gnist nei, ja stemmer at edis skal gniste selv om man ikke har turtalls signal :)

får prøve å se om jeg har gnist.. rart at det funka med hallgiver kretsen egentlig å ikke med edis kretsen

Truckdriver
08/05/11, 15:07
Ja det kan være en ide å sjekk at det faktisk er liv i edis enda. Hvorfor lodde om når det tidligere har fungert? Om man gjør det på extra måten så er det jo i prisnippet lik kopling imellom hallgiver og edis. Forskjellen er jo om man velger 5v eller 12v på optoisolatoren.

VolvoR-Sport
08/05/11, 18:17
okei :)
hehe, lodda om fordi det sto på et forum at extra måten var bedre?
men skal lodde tilbake som det var..

volvo-r-sport
08/05/11, 21:17
Hvilken kode kjører du

VolvoR-Sport
08/05/11, 21:28
2.1.0 extra

volvo-r-sport
08/05/11, 21:35
Å det fungerer helt fint å kjøre edis etter megamanual? Så bra, ved tanke på at boksen er satt opp for det orginalt :)

VolvoR-Sport
08/05/11, 21:40
ja, slik jeg kjørte det først og da trigga den og fyra :)
men etter jeg lodda om til extra versjonen vil den ikke trigge heller

volvo-r-sport
08/05/11, 21:48
Da er det jo ikke noe grunn til å lodde om for min del allefall :) Har du link til den ms koden du bruker? Jeg har versjon 3.1.0

Truckdriver
08/05/11, 21:53
Mystisk feil det der. Men det viktigste er jo at du får det til å fungere :)
Det skal heller ikke være noe forskjell på edis koden mellom 2.1.0 og 3.1.0. Kan hende fungerende triggerangle/offset er backporta til 3.1.0 koden fra MS3, men jeg er ikke helt sikker på den.

VolvoR-Sport
08/05/11, 22:03
ja, er det.. blir når jeg lodder om igjen vett :)
er noen forskjeller mener jeg? står på megamanual hvis jeg ikke husker feil..

Truckdriver
08/05/11, 23:11
Godt mulig det er mye forskjell på edis imellom forkjellige B&G koder. Begyner å bli noen år siden sist jeg prøvde B&G :P Edis koden i MS3 ble vel tatt utgangspungt i det som da het 3.0.3 alpha (ms2)kode, og som senere ble til 3.1.0. Så imellom kodene skal det ikke være store forskjellene. Største forskjellen imellom 2.1.0 og 3.1.0 som den vanlige bruker merker er hovedsaklig muligheta for sekvensiell, mapsamplinga, og litt bedre PID algoritmer.
Spranget fra 2.0.1 til 2.1.0 var i grunn større om man ikke teller med muligheta for sekvensiellt.