PDA

Vis full versjon : Oljelekkasje i motorrom, hvordan få det rent igjen?



Sniffy
06/05/11, 09:36
Okei, så jeg har fundert på dette i et halvt år nå(følte virkelig ikke og bryne meg på motorvask i den kaldeste årstia), siden nederste pakninga i dekslet rundt veiva på 240'en sprang lekk og pyntet hele motorrommet i fin og svart julepynt(sprang lekk 2 dager før jul faktisk).

Hvordan få dette rent?
Var og så på "motorvask" som de kaller det, er jo igrunn det samme som avfetting, noe som jeg kjøper i 10L dunker og sprayer på med presskanne. Problemet er at denne ikke tar all gugga som er nedi der. Har vært over 3 ganger med avfetting, og to ganger med diesel. Resultatet er og blir rett og slett heselig.

Er forrøvrig ikke så urimelig og tro at det er fult av veistøv, salt, og div. annen drit som svever rundt veiene på vinterstid...

lasse940
06/05/11, 09:40
prøvd diesel og oppvaskbørste da?

TvilsomRacing
06/05/11, 10:32
Dusje på med avfetting/motorvask, la virke en stund (evnt. skrubbe dersom du kommer til). Så spyle over med steam vasker!

Sniffy
06/05/11, 10:57
Har dusjet på med avfetting/motorvask og diesel før, og skrubbet der jeg kan. Holder på og skrubbe meg ihjel, ble litt bedre, men fortsatt ikke noe nevneverdig.

Men snakk om diesel og oppvaskbørste, har prøvd dette i motorrommet, funket dårlig som allerede sagt. Men slet litt med en felg en gang som jeg ikke fikk ren med verken avfetting eller diesel samt en masse skrubbing. Men stå prøvde jeg turtle sin felg rens, trodde det bare var tull, men det tok dritten tvert.. Montro om jeg tør og prøve dette oppi der..