PDA

Vis full versjon : Kva slanger bør eg bruke til oljeretur og oljekjøler?



mcnugget
05/05/11, 16:34
Som sagt i emne.. ;) Har lyst på stålomspunne slangar til oljekjølar, men blei fraråda å bruke de som tess selger på grunn av temperaturane! Kom med tips folkens! ;) Helst noko som er prøvd og tåler varme, er og villig til å bruke varmeisolering på slangane om det er nødvendig..

tro
05/05/11, 16:48
jeg har orginale slanger om du er int :)

lasse940
05/05/11, 17:24
Som sagt i emne.. ;) Har lyst på stålomspunne slangar til oljekjølar, men blei fraråda å bruke de som tess selger på grunn av temperaturane! Kom med tips folkens! ;) Helst noko som er prøvd og tåler varme, er og villig til å bruke varmeisolering på slangane om det er nødvendig..
stålomspunnede teflonbelagt slanger fra tess funker knall :D

mcnugget
06/05/11, 15:01
jeg har orginale slanger om du er int :)

Okei, men eg har uorginal kjølar og filterflyttar, så er usikker på om det vil passe ;)

mcnugget
06/05/11, 15:02
stålomspunnede teflonbelagt slanger fra tess funker knall :D

Det de sa til meg på tess var at de absolutt ikkje ville anbefale stålomspunne slangar på grunn av eksostemp. osv., men eg har bandasjert grenrør og downpipe så vil tru at det skal gå igrunn.. :confused:

turb00le
06/05/11, 15:05
Skal ikke være noe prob der. Men få de presset med skikkelige hylser (ikke sånne møkkahylser som bare egner seg til mopedforgassere og hageslanger).
Bruker du slangeklemme og den dritten hopper av så blir motoren muligens lei seg.

mcnugget
06/05/11, 15:50
Skal ikke være noe prob der. Men få de presset med skikkelige hylser (ikke sånne møkkahylser som bare egner seg til mopedforgassere og hageslanger).
Bruker du slangeklemme og den dritten hopper av så blir motoren muligens lei seg.

Skal få pressa skikkelige koblingar på slangane sjølvsagt :) Poenget er at det skal holde og fungere! Så stålomspunne slangar skal fungere fint med tanke på temp ? :)

kermitt
06/05/11, 16:03
Holder fint. Jeg liker best å bruke rør så langt det lar seg gjøre. Slipper å tenke på sånt da.

lasse940
06/05/11, 17:25
Skal få pressa skikkelige koblingar på slangane sjølvsagt :) Poenget er at det skal holde og fungere! Så stålomspunne slangar skal fungere fint med tanke på temp ? :)
Ja så lenge du har isolert med bandasje rund grenrør og DP skal ikke det bli for varmt for en sånn slange.
Min slange fra tess legger nært grenrør den også har bandasjert grenrør så ikke vert noe problem for meg hverfall.

mcnugget
07/05/11, 11:09
Ja, har vurdert å bruke rør, med en gummistuss akkuratt med koblingane for å unngå mest mulig vibrasjonar.. :) Eller rør frå filterflyttaren til i framkant av blokka og slangar resten derifrå? ;)

Eg har jo stålomspunne slange på tur til turbo, vil tru den blir meir utsatt! Men det er vel noko spesial greier som er beregna for å brukast der...