PDA

Vis full versjon : Kabinfilter eller mangel på sådan..



gswede
05/05/11, 11:35
Hadde oppe "leppa" i motorommet for å se hvordan det sto til med kabinfilteret.
Fant da ut at det ikke var noe filter der, heller ikke holder til filter.
Slo av en prat med bilia og sjekket deretter inni kupeen, under hanskerom om det fantes filter der, nei.

Har nå bestilt holder og filter, se skisse. Kan være lurt å sjekke dette da visstnok ikke alle biler er bestykket med kabin/pollenfilter..
Har trakt #37 men trenger holder #38 til filteret.
Holder + filter kom på 600,- inkludert moms.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/557.jpg

850freak
05/05/11, 17:52
Merkelige greier ass, skjønner ikke hvorfor de har det på noen og andre ikke, skulle jo nesten tro de hadde bygd bilene i fylla jo :D

yearbogen
05/05/11, 17:58
Gir dette filteret fordeler utover renere luft?
Mener å ha lest noe om levetid på vifte osv., men mulig jeg tuller?

850freak
05/05/11, 18:06
ja det gir renere luft. Uten det filtere så drar du mere dritt inn i kupeen enn med et filter. Kan nok stemme det, hvor mindre dritt fifta trekker til seg jo bedre må det jo være sånn sett.

gswede
05/05/11, 20:13
+ at kullfilteret tar ut evnt ulukt.

850GLTsilver
05/05/11, 20:56
Var nok tilfelig hvilke biler som fikk disse filterne ja.
Var vel kun som tilvalg i alt for lang tid, og dermed så falt det ofte ut.
(Mener å huske det var 1500 for kupefilter midt på 90-tallet)

Men delene er den ramma 38 ja, og filter.
Selv kjøper jeg filtre fra FCP da de leverer filtre som passer 100%, er med lås og samtidig billigere enn også Biltema.

Ulempe med filter er at vifta jobber litt hardere. De som har ECC skal egentlig inn og omprogrammere ECC for å konpensere for trykktapet som filteret representerer.

MEN ren luft inn og lengre levetid på varmeapparatets komponenter er helt klart en opptur som smaker, eller skal vi si lukter? Og gjør man som jeg og installerer med kull så.......