PDA

Vis full versjon : Kobling av DRL lys på Volvo S60 2001 modell



groet
04/05/11, 14:03
Hei folkens. Har kjøpt meg noen nye lamper til bilen min.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2983.jpg

Men jeg har et dilemma....
Det fulgte med en drl controller slik at drl-lysene skal funke slik at de er sterke ved kjøring med kun parklys og dimmes ned når en setter på nærlysene og bruker blinklys.
Pr dags dato så lyser de kun på det svakeste og skrur seg over til det sterkeste i ca 4-5 sekunder når jeg skrur av motoren på bilen og tar nøklene ut.

Men jeg er usikker på hvordan dette kobles...
Her et et wiring skjema jeg fikk med:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/483.jpg

Noen som kan hjelpe med hvor disse kablene skal:
Svart ""to DRL "-" line""
Rød som går over til gul "to position lamp"
lille svarte ""for "-" signal control""

850GLTsilver
04/05/11, 16:15
Sort og rød skal til dine DRL. (Bare + og - på lampene Litt overflødig med den ekstra minusen)
Den gule skal kobles til + på poisjonslys (nærlys) og kobles slik tegningen viser.
Dersom ønsket funksjon ikke oppnåes da, så kan du flytte den gule koblingen på DRL-controlleren over til den sorte som er lik den røde
Disse velger hvilken polaritet kontrollsgnalet har.
Men jeg ville trodd at den skulle kobles slik bildet viser, altså den gule inn på rød kontollinngang.

groet
04/05/11, 20:21
Sort og rød skal til dine DRL. (Bare + og - på lampene Litt overflødig med den ekstra minusen)
Den gule skal kobles til + på poisjonslys (nærlys) og kobles slik tegningen viser.
Dersom ønsket funksjon ikke oppnåes da, så kan du flytte den gule koblingen på DRL-controlleren over til den sorte som er lik den røde
Disse velger hvilken polaritet kontrollsgnalet har.
Men jeg ville trodd at den skulle kobles slik bildet viser, altså den gule inn på rød kontollinngang.

Men det som er, er at det er ingen - på drl lampene.... Det kommer kun en rød ledning ut fra lampehuset. Denne har jeg koblet til. Men hvor er minusen til DRL'en? Hva kan jeg ellers gjøre med denne ledningen?

850GLTsilver
04/05/11, 22:24
Chassis/lampehus.
Er sikkert en tilkobling i lampehuset.

Og er det ikke så ville jeg koblet den til chassis.

groet
05/05/11, 06:14
Chassis/lampehus.
Er sikkert en tilkobling i lampehuset.

Og er det ikke så ville jeg koblet den til chassis.

ok. Takker. Skal prøve litt idag om jeg får dette til.

groet
05/05/11, 08:48
Nå har jeg demontert lyktene igjen for å se om jeg har oversett en jordingskabel på lampehuset men nei... Jeg koblet meg til på chassiset på lampehuset for å få jord.
Når jeg målte spenningen mellom kablene, chassi på lampehuset - så å si over alt etter den svarte boksen på drl controlleren - så viser det seg at det er ingen utslag i det hele tatt.
Kan det være noe galt med controlleren?