PDA

Vis full versjon : Hvordan Merker man at toppakningen begynner å ta kvelden?



spørck
04/05/11, 02:47
Hvordan merker man det? har en misstanke om at min er på tur til å bli gåen..!

kjørte med kappelhenger med scooter i.. skulle opp en laaang strak bakke hadde høyt turtall me godt gasspådrag! så plutseli begynner den å puttre litt.. svingte av på en parkeringsplass, så hørte jeg at bilen jikk veldi ujevnt på turtall, så etter 30sek så stoppet den av seg selv! men så startet jeg den 10min etterpå, å da jikk den helt normalt, klarte å kjøre hjem, å no når jeg ikke bruker tilhenger går den normalt, å kan kjøres, men med engang jeg drar den opp mot 5000 R/min så begynner puttringen..

kansje dårli forklart, men noen som kan prøve å hjelpe meg?:)

cossykiller
04/05/11, 06:20
om toppakningen er gåen, så vil du merke det ved vann i olja, trykk i ekspansjonstanken, mer eksos, tap av kjølevæske eller lignende, har du sjekka plugger for og se hva de sier deg ? kan være bensin filter eller lignende også, da det ikke begynner før mye gasspådrag ?

Morgis
04/05/11, 08:06
høres ikke ut som noe toppakning hos deg. Heller tett bensinfilter eller dårlige/for varme plugger

spørck
04/05/11, 14:33
okei, Takker for svar! kan jo begynne med å bytte filteret å pluggene da! :)

julen
04/05/11, 22:01
låner tråden litt.
ska bytte topp pk på biln.har handla pakninga, men da jeg skulle legge den på stemte ikke ene hulle til styretappen helt. så når jeg legger den på buler pakninga opp 2cm. noen som har værtborti det?

850GLTsilver
04/05/11, 22:33
I beste fall har du rett og slett fått feil toppakning.
Men jeg undrer om du kan ha forsøkt å sette den på feil vei.
Sjekk det, og så kanskje det går veien.
Den skal gli lett på plass og definitivt ikke bule noe som helst sted.

cossykiller
05/05/11, 07:01
okei, Takker for svar! kan jo begynne med å bytte filteret å pluggene da! :)

sjekk pluggene hvordan de ser ut først av alt :)

julen
05/05/11, 21:48
I beste fall har du rett og slett fått feil toppakning.
Men jeg undrer om du kan ha forsøkt å sette den på feil vei.
Sjekk det, og så kanskje det går veien.
Den skal gli lett på plass og definitivt ikke bule noe som helst sted.

har envendt pakninga å sammenligna. tilåmed fått tilsendt ei ny av samme typen. pakninga er rett men hullet til ene styretappen ser ut til æ være stansaut 2mm feil som gjør den buler. mistenker detter er noe billig kinavare så har bestilt ny fra volvo. håper den kommer til helga å gjør susen.

håper det går bra jeg lånte tråden litt.