PDA

Vis full versjon : V50 problemer og feilkoder



Wirrumen
02/05/11, 12:52
Volvo V50 1,6d 2006modell
Har fått opp et par feilkoder: "0101 communication between control modules. commincation problems with the engine module" og i dashbordet står denne: Anti-sladd serv. Erfordras.

bilen går ikke helt som den skal føler jeg, da den drar veldig dårlig opp til 2000omdreinger, men etter det slår turboen inn og går som den skal en liten stund så mister den en del kraft! (men det føles ut som kraften på motoren kutter ut når den meldingen med Antisladd serv meldingen kommer opp. Skrur jeg av og på bilen blir meldingen borte og motoren fungerer igjen. Men feilkoden som jeg kun får ut via diagnoseter "0101" er der hele tiden å går ikke å slette!

Noen som har vært borti dette?

olec
04/05/11, 07:53
Mulig jeg roter litt nå men P0101 skal være : Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem

Kanskje det kan sende deg i rett retning...eller feil?

Svirre
12/05/11, 22:29
Hmm...hørtes nesten litt kjent ut. Når motor begynner å dra dårlig, er det noe anna elektrisk utstyr som begynner å oppføre seg rart? Radioen, sentrallåsen etc?

gull pilen
13/05/11, 16:12
kan godt være egr ventilen som henger seg opp av og til..
min v50 har vært sånn etpar ganger..
det jeg gjorde med min var å kjøre den god og varm så holdt jeg den på 2500rpm i 15-20min tid slik at koks og drit på egr ventilen skal få så høy temperatur at det løsner...
fikk tipset av en bekjent på frydenbø og min har ikke gjort dette igjen etter tipset ble utført...

Wirrumen
18/05/11, 12:33
Har nå hatt bilen på verksted og feilen var et stykk gåen EGR ventil og dårlig kontakt i en ledning til styreenheten :). Så nå er den i orden igjen. Takker alle for svar

Svirre
19/05/11, 00:06
Var det jeg og de andre her tenkte på :)

Panzzer
21/08/11, 04:12
Tyvlåner tråden her jeg trådstarter =)

"Anti-sladd serv. Erfordras." lyser med meg og virker som antispinn ikke er til stede("les: spinner glatt på 2gir i sving")
kan det være en software feil eller er det en kobling som har gått at h..
Tips?

Svirre
21/08/11, 16:34
Tyvlåner tråden her jeg trådstarter =)

"Anti-sladd serv. Erfordras." lyser med meg og virker som antispinn ikke er til stede("les: spinner glatt på 2gir i sving")
kan det være en software feil eller er det en kobling som har gått at h..
Tips?

Kan være mangt så mye det. Kan være alt i fra software til en sensor/føler. Av følere så kan det være den som sitter bak rattstammen som registrerer hvor mye rattutslag du har.