PDA

Vis full versjon : S; Volvo 740 86 modell TIC



Turboplystring
01/05/11, 17:50
Ja, da var tiden kommet for kjøp av nyere bil.
Dette er da en Volvo 740 ombygd fra forgasser til TIC, med 2,3 FT motor (lh 2.2 nett, ikke gullboks). Ettermontert 531 topp, Garrett T3 turbo. 3" eksos fra Turbo. Original sperret 760 aksling. Bytta til 5 trinns girkasse samt trykkplate og klutsj under ombyggingen, (ca 9000 km siden).
Byttet da også bremseskiver og klosser foran, i ettertid byttet håndbrekkwire og bremsesko, alle foringer i forstilling, nedre bærekuler begge sider, indre endeledd venstre side. Samt lakkert kalipere framme i "racingblue". Nye grønne dyser, ny lambdasonde, nye plugger og ledninger. Bilen ble Eu-godkjent hos biltilsynet den 23 desember 2010. Link med bilder fra workloggen ligger her: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=11368
Har fire helt nye sommerdekk i dim 205/55/15 som blir satt på før salg.
Følger også med lesjøfors 40/40mm senkesett med tuv-papirer.
Montert 3 digitale målere på A-stolpe (Vanntemp, oljetrykk og turbotrykk) vanntemp-føleren viser 20 grader for mye ettersom den nye føleren ikke passet, men følger også med. El-speil og vinduer.

Har en oljelekkasje fra ene koblingen til oljekjøler som vil bli fikset før salg. orginal vanntempmåler og tankmålergiveren i tanken er gåen. Rødt skinninteriør, med 3 blå og ett rødt dørtrekk. Har fått to riper i bakdøra på venstre side etter en eller annen kjørte i bilen uten og si fra. Har også fått en del riper i venstre sideskjørt. Har rett og slett ikke interesse lenger så jeg legger den heller ut for salg da. Jeg bor i Mehamn i Finnmark, men kan levere helt ned til Nordland.

Pris: 30 000, kan diskuteres ved hurtig avgjørelse (ingen skambud, da kan bilen heller stå.)
Km: 208 000
Send PM her eller melding på 94423256 da jeg kan være vanskelig å få tak i.
Kun seriøse henvendelser.

Mvh
Kent Einar Mikalsen.

Turboplystring
02/05/11, 17:00
Nylakkert i fjor, med Extreme Styling fra Plastoson og øyelokk. Minste bud 20000. Noen interesse? :p

Kuleberg
05/05/11, 12:02
legger snart ut merca for salg. Er interessert når den er solgt ;) Men det kan jo ta sin tid.

Turboplystring
05/05/11, 15:45
Okei, du får bare gi beskjed :)

Turboplystring
22/05/11, 05:07
Ny pris: 24 000 eller bud, oljelekkasjen er fikset. Laget nytt oljekjølerør i rustfritt stål :)