PDA

Vis full versjon : Cruisecontrol virker ikke



araalen
01/05/11, 15:03
Hei.
Har en 2001 S60 2.0T med rundt 150" på telleren. Oppdaget idag at cruisecontrol ikke virker lenger. Det kommer opp "cruise" i displayet når jeg slår denne på rett etter start, men det forsvinner igjen etter noen sekunder. Når jeg forsøker å slå på igjen, så virker det ikke. Jeg må da stoppe motoren før jeg får "cruise" opp igjen i displ. Men som før, så forsvinner det fra displayet av seg selv etter noen sekunder.
Noen forslag??

Per-erik
01/05/11, 16:09
Hei,
Det vanlige er sensor på bremsekraftforsterkeren som fusker. Da funker ikke cruisecontrollen. Dette er en sikkerhetssak, for at du ikke skal cruice videre når du tråkker på bremsen. billig sak å fikse, men du må lese av feilkoder for å være sikker.
P-E

GLTOslo
01/05/11, 19:37
Det er i allefall en kjent feil på de gamle V70`ene (andre bilmerker også), at microbryteren på bremsepedalen (som skal kutte cruise når du bremser) må justeres etter noen års bruk. Dette kan enkelt testes ved å løfte opp bremsepedalen litt med tåa når du kjører, og teste cruise da.

Jeg har ikke sjekket om bryteren sitter på pedalarmen på V70N/S60, men det er jo bare å ta en titt.

Per-erik
01/05/11, 19:45
Det er i allefall en kjent feil på de gamle V70`ene (andre bilmerker også), at microbryteren på bremsepedalen (som skal kutte cruise når du bremser) må justeres etter noen års bruk. Dette kan enkelt testes ved å løfte opp bremsepedalen litt med tåa når du kjører, og teste cruise da.

Jeg har ikke sjekket om bryteren sitter på pedalarmen på V70N/S60, men det er jo bare å ta en titt.

Den sitter på bremsekraftforsterkeren.

P-E