PDA

Vis full versjon : Lyd i servo V70 98. 2l LT



martho
30/04/11, 12:10
Har til tider mye lyd i sevo når jeg svinger :( Hva kan dette komme av. Ikke mangel på olje tanken heller.
Noen som har/hatt samme problem.

Takker for svar.

850freak
30/04/11, 12:22
sist jeg var borti det der så var det et lager som begynte å gå. det kommer som regel når du leggger press på det. jeg skal ikke si 100% at det er tilfellet hos deg men var det hos meg i hvertfall.

martho
30/04/11, 12:26
sist jeg var borti det der så var det et lager som begynte å gå. det kommer som regel når du leggger press på det. jeg skal ikke si 100% at det er tilfellet hos deg men var det hos meg i hvertfall.

Skal aldri si aldri :P Mest lyd når jeg står i ro og svinger. Evt, hvilket lager er det snakk om?

850freak
30/04/11, 12:36
Lageret i pumpen. ja du legger ekstra press på det når du ikke har turtall og du står i ro. det heter seg det at du skal aldri kjøre pumpen med lavt turtall når bilen står i ro og i hvertfall ikke med fulle rattutslag. Det sliter no veldi på lager osv. i noen tilfeller så kan det lønne seg også å bytte oljen.

martho
30/04/11, 13:04
Lageret i pumpen. ja du legger ekstra press på det når du ikke har turtall og du står i ro. det heter seg det at du skal aldri kjøre pumpen med lavt turtall når bilen står i ro og i hvertfall ikke med fulle rattutslag. Det sliter no veldi på lager osv. i noen tilfeller så kan det lønne seg også å bytte oljen.

Takker :) Dette skal jeg sjekke ut. Var inne på tanken og bytte olje og, men har ikke blitt gjort :P

850GLTsilver
30/04/11, 17:54
Problemet kan også sitte i tannstanga.
Dersom låten er tilsvarende den du får når du svinger helt over og holder trykket på rattet, så er pumpa med stor sannsynlighet OK. Nede i tannstanga sitter det en del ventiler og tetninger som kan finne på å ryke/slippe smårusk inn i olja og tette litt der nede.
Repsett tannstang er muligens fortsatt å skaffe, men jeg ser de forsvinner fra den ene leverandøren etter den andre og erstattes av fabrikkoverhalte til rundt 6500,-

850freak
30/04/11, 19:06
Trykket ved fullt rattutslag er også noe til grunnen for tannstangen går åt skogen. er ikke alle som er klar over det.