PDA

Vis full versjon : Brukt originalstereo fra f.eks. USA, vil det fungere?



morrun
30/04/11, 11:54
Hei. Dollaren er jo billig og det kan være fristende å handle stereoutstyr til S60`en fra langtborteifra. Vil det fungere og evt bare kreve ordinær softwareoppdatering, som om jeg hadde kjøpt brukt HU-803, forsterker og premiumhøyttalere fra en "norsk" bil? En bekjent fikk det tungvindt da han kjøpte seg en pioneer-spiller fra statene, for så å oppdage at den manglet RDS. Er det sånne blundere å gå på hvis jeg kjøper original brukt volvospiller derborteifra?

Noen som har noen øvrige tips?

Skulle hatt et ferskingkurs i hvordan jeg ordner med frakt også (ebay).

850GLTsilver
30/04/11, 18:03
FM KAN ha en litt annen frekvensoppdeling enn Europeiske radioer, samt at hva vi kaller deemphasis er forskjellig. Du vil få noe skarp diskant på FM.
Er mulig at softwareoppdatering vil kunne fikse de to problemene, men jeg vet for lite om disse radioene til å kunne gi deg et 100% sikkert svar.
Dette med frekvensoppdelingen er med hvilke trinn radioen søker over frekvensbåndet.
RDS mangler i amerikanske radioer ja. Og her tviler jeg på at softwareoppdatering er tilstrekkelig, da RDS-dekoderen er en real hardware-sak.

På Ebay er de fleste som tilbyr internasjonale kjøp oftest greie og lar deg velge mellom flere forskjellige måter å få fraktet sakene hit på. Dyrest er selvfølgelig "flyfrakt" men også raskest. Dette som kalles USPS Priority mail gjør at du har varene her i løpet av 2-3 uker, men er da også billigst.

morrun
30/04/11, 21:27
Takk for info. Synd med RDS, det tror jeg at jeg må ha. Kan en radioreparatør modifisere en hu-803 med deler fra min hu-603 for å få RDS-funksjon?

850GLTsilver
30/04/11, 21:28
Neppe.

aarnes
03/05/11, 11:35
Kjøp fra Sverige. blir omtrent samme pris. (når du legger på frakt fra USA, toll og bamsemoms)