PDA

Vis full versjon : Hjerne v70 99'



vanman94
29/04/11, 23:07
Heisann guttær :-P

noen som vet hvor ECU'n sitter på en v70 99' modell? da jeg skal stappe inn en ny chip ;-)


Takker

mrstfu
29/04/11, 23:10
såvidt jeg vet, er motorrommet i v70 bortimot identisk med 850, isåfall sitter hjernen i en svart boks bak høyre fremlykt, bak spylerveskepåfyllingen. hvor mange hjerner det er, hvilken som skal chippes, og hvor denne eventuelt sitter vet jeg ingenting om.

vanman94
29/04/11, 23:58
såvidt jeg vet, er motorrommet i v70 bortimot identisk med 850, isåfall sitter hjernen i en svart boks bak høyre fremlykt, bak spylerveskepåfyllingen. hvor mange hjerner det er, hvilken som skal chippes, og hvor denne eventuelt sitter vet jeg ingenting om.

Oki, da skal jeg myse litt der i morra :-)

mrstfu
30/04/11, 01:07
http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/3252/701/8127850005_large.jpg

Den boksen helt til venstre i bildet der, som er nesten ute av bildet. Mulig du har en stålbrakett som sitter over lokket, burde ikke være noe problem å få ut.

Langedal
30/04/11, 01:18
Er fryktelig spent på å høre hvordan dette har gått. Man "stapper ikke bare en chip" i disse bilene, med mindre du er god med loddebolten og uttaler deg freidig :)

Vanligste måten for endring av software på en 99-modell hjerne, er ved innlasting av programvare via bilen diagnoseuttak inne i bilen. Eksempel BSR sin PPC, eller Rica software.

Robert H.
30/04/11, 11:58
Dersom det er ETM på denne så er det vel trimming via OBD uttaket i midtkonsollen som gjelder?

vanman94
30/04/11, 14:21
Er fryktelig spent på å høre hvordan dette har gått. Man "stapper ikke bare en chip" i disse bilene, med mindre du er god med loddebolten og uttaler deg freidig :)

Vanligste måten for endring av software på en 99-modell hjerne, er ved innlasting av programvare via bilen diagnoseuttak inne i bilen. Eksempel BSR sin PPC, eller Rica software.

da ta rdu nok helt feil skjønner. du får noe som heter evc tuning og det er chip som man rett å slett bare putter inn uten lodding. ut med den gamle og inn med den nye som er ferdig prog. her skal det også monteres digital boostkontroller ;-)
halve prisen å like mye moro

850GLTsilver
30/04/11, 17:56
Er fryktelig spent på å høre hvordan dette har gått. Man "stapper ikke bare en chip" i disse bilene, med mindre du er god med loddebolten og uttaler deg freidig :)

Vanligste måten for endring av software på en 99-modell hjerne, er ved innlasting av programvare via bilen diagnoseuttak inne i bilen. Eksempel BSR sin PPC, eller Rica software.

Sitter da i sokkel de chippene?
I allefall på min GLT.

Men som det nevnes, så er vel denne med ETM (sannsynligvis) og dermed programmerbar via OBD-kontakta ja.

Langedal
01/05/11, 10:38
Da har man lært noe nytt i dag også. Trodde ikke det var mulig å chippe 99 modell og nyere på "gamle måten".