PDA

Vis full versjon : lage 3er ramme for 52mm målere selv?



mamolv
23/02/10, 21:19
tenkte jeg skulle lage en rimelig 3er ramme selv til min limmo.noen som har gjort dette før?
tenker å ta 2 dashbordrammer og kappe ut 3 slike plasser for å sette inn målerne i og modifisere dette oppi det øverste hullet for 3er ramma.
har troen på dette selv...
blir jo en veldig billig løsning enn å kjøpe en 3er ramme som koster skjorta di og naboen si...
er utrolig dårlig forklart dette, men regner med at dem som har skrudd 240 før, skjønner hva jeg mener.

Kodja
23/02/10, 21:24
hva med å kappe ut ei aluplate og kle inn med skinn eller noe? :)

mamolv
23/02/10, 21:28
hva med å kappe ut ei aluplate og kle inn med skinn eller noe? :)

ja, er en løsning det også, men har lyst til å prøve ut med rammer som er samme utseende som originale 3er ramme.men er nok mulig å få det til bra på ei alu-plate også vil jeg tro, men kan blir klumpete også.

Kodja
23/02/10, 21:29
tja problemet er jo at det vinkles langs dashbordet i høyrekanten vettu på 3radern... d får du ikke til med 3 separate som du bygger ihop. tror det beste blir å bygge opp med aluramme sånn sett om du ikke kjøper en 3rader ja! :)

mamolv
23/02/10, 21:37
tja problemet er jo at det vinkles langs dashbordet i høyrekanten vettu på 3radern... d får du ikke til med 3 separate som du bygger ihop. tror det beste blir å bygge opp med aluramme sånn sett om du ikke kjøper en 3rader ja! :)

ja, er vinklingen som blir noe problemer, men kan jo ta 3er ramma fra 145n og sette i limoen også.blir mest brukt den likevel...hehe..
men er da ikke noe pent uten målere der oppe heller.

Kodja
23/02/10, 21:53
finest med målere ja! :)
men har mest trua på en 3er ramme som skal være jeg da, om du da ikke går for "standard" aluplat som er kappet til og ev. trukket opp i skinn eller noe. men du får liksom bare en flat finish da også...

Robert
24/02/10, 22:00
Hva om du tar 3-er ramma fra 145-en og lager ei form, og støyp opp noen i glassfiber?

mamolv
24/02/10, 22:09
Hva om du tar 3-er ramma fra 145-en og lager ei form, og støyp opp noen i glassfiber?

har vurdert dette også, men noe usikker på hvordan det blir med festinga av ramma da, men kan bli bra også.må ha noe matt sort lakk da på den, så det ikke blir så enormt uoriginalt

Daniel V
25/02/10, 01:37
Snakk med "Næssen" her på forumet. Han har laget en kjempe fin ramme til sin egen bil, så jeg hadde sjekket med han hvordan han gjorde det. Han har peiling ;)

Robert
25/02/10, 16:03
Snakk med "Næssen" her på forumet. Han har laget en kjempe fin ramme til sin egen bil, så jeg hadde sjekket med han hvordan han gjorde det. Han har peiling ;)

Så vidt jeg husker hadde han ei svartlakkert aluplate med hull i. Hvor mye peiling trenger man for å lage det?

henrik940
25/02/10, 16:05
Så vidt jeg husker hadde han ei svartlakkert aluplate med hull i. Hvor mye peiling trenger man for å lage det?

Åååh, det kan være krevende. Haha, neia :p

Ikke kle i skinn, blir sjeldent pent.

Robert
25/02/10, 16:13
Åååh, det kan være krevende. Haha, neia :p

Ikke kle i skinn, blir sjeldent pent.

Skinn, tøy og alt det der har jeg lite trua på ja.
Vil skille seg ut ifra resten av dasjen.

Hvis du lager noen kopier i glassfiber, som ser dønn lik ut som orginal, så kjøper jeg en Marius! Kan vel sprøytes med filler og lakkeres matt sort.
Og man får alltids festa det på en måte.

OHKorpan.
25/02/10, 16:58
Hva med å lage EN del i glassfiber med holder for alle 5 målerne og en spiller?
Fått laget en sånn uten alle glippene tror jeg ville blitt fint:)

mariusf
25/02/10, 17:16
spikke deg ein i tred:P vis ikkje har eg ein 3rader for mye. som kansje er til salgs:P

mamolv
25/02/10, 20:11
kunne vært en ide og lage en konsoll for alle målerne og spiller ja, evt en form med plass for spiller og en form med plass for luftedysene.bruker luftedysene jeg og har spilleren der hvor knappene og sigarettenneren sitter selv.
skal bli en på deg robert dersom det blir å lage i glassfiber ja.har du fått deg 240 nå?

kunne spikket en i treverk også ja, kan jo gjøre det samtidig som jeg spikker til rammene for us-lyktene...regner med jeg spikker noen flere 3radere å legger ut for salg også...hehe

Robert
25/02/10, 21:23
kunne vært en ide og lage en konsoll for alle målerne og spiller ja, evt en form med plass for spiller og en form med plass for luftedysene.bruker luftedysene jeg og har spilleren der hvor knappene og sigarettenneren sitter selv.
skal bli en på deg robert dersom det blir å lage i glassfiber ja.har du fått deg 240 nå?

kunne spikket en i treverk også ja, kan jo gjøre det samtidig som jeg spikker til rammene for us-lyktene...regner med jeg spikker noen flere 3radere å legger ut for salg også...hehe

Nei, har 745-en enda.. men har hatt så sykt kjerlighetsorg siden jeg solgte 240'en min, så jeg skal ha det igjen. så da må man jo ha 3 rekkeren også.
Hadde det i min gamle 240. men det solgte jeg for 300kr :(

mamolv
25/02/10, 22:08
hehe..er fint med 240 ja.vet av en 245 transfer til da.uti rissa....ellers vet jeg ikke av noe andre kurante objekter for øyeblikket.
kjøpte min 3rader for 500 med 3 målere.men er mange som selges mye dyrere ja...

Daniel V
25/02/10, 22:24
Sa bare at det går ann å sjekke med han, siden den han lagde faktisk ble fin. Mange her inne som har prøvd å lage det samme, med et resultat som selv en barnehage unge kunne klart :p

mamolv
25/02/10, 22:30
Sa bare at det går ann å sjekke med han, siden den han lagde faktisk ble fin. Mange her inne som har prøvd å lage det samme, med et resultat som selv en barnehage unge kunne klart :p

var vel mere til det forslaget om å spikke en 3rader i treverk jeg tenkte på da jeg skrev dette..hehe..men har sett endel slike løsninger som nessen har også ja.takker for tipset ja.skal se om det går an å lage noe i glassfiber når det blir mildere i været.

Daniel V
25/02/10, 22:36
Det var Robert jeg refererte til :p

mamolv
25/02/10, 22:43
Det var Robert jeg refererte til :p

åja.hehe..