PDA

Vis full versjon : Klunkelyd fra venstre side forran. 00 V70.



htttml
29/04/11, 20:45
Godkveld godtfolk!


Har en 2000 modell(gammel chassiet) volvo v70, manuell gir. FWD.

Har fått en del klunke lyder fra venstre side forran. Klunk,klunk,klunk.....
Disse lydene kommer spesielt over humper og er veldig tilstede i knappe høyresvinger.
merker det også når man gir pådrag, merker man et klunk, og ved nedbremsing.
Merker ikke lyder når clutch er inne..

Noen som har vært borti dette før, eller er det noen her som kan tenke seg til hva dette kan være?:)


Svar mottas med takk!

850GLTsilver
29/04/11, 21:36
Stabstag, endeledd, fjærben eller bærebru.
Vanskelig å si men alt dette kan lage slike lyder.

mrstfu
29/04/11, 23:08
høres veldig ut som demperlageret i dempertårnet, uten at det sier hvorfor lyden blir borte med clutch inne. stabstag og kyllingbein gir vel med knekkelyder, har jeg erfart hvertfall.

toggy
30/04/11, 08:38
jeg har det samme problem med min volvo v70 2000 mod og har funnet ut at det er strø sand/steiner som legger seg mellom fjøren og fjørsete :)

850freak
30/04/11, 12:27
For meg kan det nesten høres ut som det er det indre driv leddet dit som begynner å gå. i og med at du sier at det gir seg når du trår pedalen i bunn.
Dette kan også merkes godt hvis du feks. setter den i første og kjører på en rett vei og små nøkker med gass pedalen.

htttml
30/04/11, 12:56
Kan virke som du har rett 850freak.. Hadde av hjulet på venstre siden.. Mye slakk og rare lyder fra drivakselen på den indre drivknuten, så må nok mest sannsynlig bytte ut:)

850freak
30/04/11, 13:02
Er ikke så mye annet det kan være med et slikt symtom. og venstre siden er mere utsatt enn høyre så er et kjent problem egenlig. som du sikkert vet så må du bytte hele akselen, får ikke byttet bare leddet.

htttml
30/04/11, 14:05
Jepp... ja, er klar over det:) skulle egentlig bytte drivakslinger i fjor sommer når jeg var i sverige å byttet clutch, men det ble ikke gjort ettersom det var over 1mnd leveringstid på drivakslinger:S:S

850freak
30/04/11, 14:51
Ja ventetiden kan være lang noen ganger den hehe.

ola normann
30/04/11, 20:55
Låner tråden litt...

Kan man se om det er noe feil med øvre demperfeste uten å ta av fjørbeinet? Og hvis nei, må fjøren og alt av får å se noen feil?

Sliter med noen klonke/"spjong" lyd :) foran på venstre side (spesielt ved dumper), lyden minner meg veldig om fjøren som flytter seg (har akkurat byttet bærearm og endeledd og finner ikke noe annet det er slark i?)