PDA

Vis full versjon : Turbo på b234F uten chip?

microplex
29/04/11, 17:50
noen som har en formening på hvor mye man kan lade før det trengs???

0.3 burde vel gå?

ArneR
29/04/11, 19:28
Jeg kjører originalt B230ET trykk (0,55bar) på garrett t3 trim 60 og saab 9000 turbo dyser, ikke noe problem hos meg, men blandingen er veldig fet på topp da, og det sakker vel forbrenningen en del.. :p

T90
29/04/11, 19:59
kjør på hjerner fra ft/fk hvis du har

ArneR
29/04/11, 20:08
Ja, seff det glemte jeg å nevne, jeg bruker hjerner fra FT/FK naturligvis.. :p

Njål Nilssen
29/04/11, 20:52
Ja, seff det glemte jeg å nevne, jeg bruker hjerner fra FT/FK naturligvis.. :p

8v tenningsforskudd på en 16v? :eek: Håper VIRKELIG du har bankesensor!!!

ArneR
29/04/11, 22:09
Ja, har da det.. Men ser ikke det helt store problemet med å bruke 8v tenningshjerne, med unntak av at det er lite optimalt, forbrenningskamrene i 16v toppen er jo utformet på en slik måte at de "motvirker tenningsbank" bedre enn 8v toppene..

Njål Nilssen
29/04/11, 22:46
Ja, har da det.. Men ser ikke det helt store problemet med å bruke 8v tenningshjerne, med unntak av at det er lite optimalt, forbrenningskamrene i 16v toppen er jo utformet på en slik måte at de "motvirker tenningsbank" bedre enn 8v toppene..

Joda... men så må du tenke på at flammefronten i 16v kammeret bruker halvparten av tida til 8v'n til å nå yttekantene i kammeret (som også gjør at det er mindre utsatt for banking såfremst tenninga er riktig)... Så når da gnisten i utgangspunktet i 8v-mappet kommer ala 10 grader eller så for tidlig så vil mao stempelet fortsatt være på tur opp til ØD når flammefronten når det... Da detonerer det så det "ringer" i blokka, og det går noen sykluser med den tilstanden før LH 2.4 finner ut at det banker og justerer ned tenninga...

Å kjøre rundt å stole blindt på at bankefølingen skal berge en kan bli en dyr risikosport, spesielt hvis noe laddetrykk av betydning er med i bildet...

Vil vel helst anbefale å bygge om til datasprut eller en tenningschip som er bergegnet for den konverteringen ;)

ArneR
29/04/11, 22:51
Joda, helt klart at jeg skulle hatt et map som er beregnet, men det er ikke enkelt å finne chiper for dette formålet helt uten videre.. Men om noen har en chipbrenner har jeg .bin fra ezk fra B204FT liggende da.. :p

Njål Nilssen
29/04/11, 23:01
Joda, helt klart at jeg skulle hatt et map som er beregnet, men det er ikke enkelt å finne chiper for dette formålet helt uten videre.. Men om noen har en chipbrenner har jeg .bin fra ezk fra B204FT liggende da.. :p

Må da finnes folk rundt om (eller firma) som kan brenne inn fila på en løs chip uten at det koster skjorta... du leverer jo ferdig fil og alt... er jo egentlig selve mappet man betaler for når man kjøper ferdigchiper, ikke brenninga ;).