PDA

Vis full versjon : Lakkere grill + lyktelister, bra lakk forslag?



Vegardb92
29/04/11, 17:19
Kjøpte meg en flatnose grill og ett sett med lyktelister og skal "bygge" om flatnose'n til 86+, blir 86+ rutegrilll, og denne må selvsagt være helsvart med blankt emblem.

Så det jeg lurer på er om dere har forslag til god lakk til noe slikt. Skal selvsagt være matt svart og lakken bør sitte som faen og tåle litt stensprut. sett mange slike prosjekter der lakken sprekker osv. Må jo og pusse ned chrommen og ha på noe grunning, tenkte og jeg skulle lakke rutene slik at de får ny lakk så de står i stil med ramma.

FordFoi
18/05/11, 18:33
Jeg skal også modifisere grillen så det blir 86+ rutegrill :)

Men har sliti litt med å lakkere på chromen. Har brukt skikkelig filler-grunning, men det pleier som regel å bli dårlig om vinteren og steinsprut.

Erlend Dystland
18/05/11, 19:39
Hvis du er ute etter et bra resultat, tror jeg nesten det lureste er å lakkere grillen med billakk.
Tenker da på sprøyte-lakk som man lakkerer biler med.

245 gl
18/05/11, 20:56
Du tar grillen, slår ut de pinnene som holder innmaten fast i chromerammen, og vasker chromerammen i f. eks. silikonfjerner...så er du nøye og matter chromen og bruker syregrunning først, deretter hadde jeg bare 2 gode lag med lakk, og det satt veldig bra...
men så sto jeg i et par timer og pussa også da...

Men som Erlend242 sier så blir det sikkert enda bedre med syregrunning og lakk som blir lagt på ved hjelp av sprøyte og ikke boks.

Vegardb92
18/05/11, 22:27
hehe, har lakkert listene over lyktene, men er ikke verdens undergang om det går til helvete. Pussa det bra ned, grunna, pussa grunninga med 400 papir, så 1 lag med lakk, pussa med 400(hadde ikke finere tilgjengelig) og et siste lakk... Ble bra men får se om noen uker.. Har ikke fått 86+ ramma så får se hvordan det blir tilslutt

Hassel
22/05/11, 18:01
Hmm.. Tenkt samma, bygge om til flathood front. Men hva gjør du med panseret? Passer det direkte over med en panser fra flathood eller modifiserer du her du allerede har? :)

buster83
23/05/11, 15:36
Chromeramma ville jeg ha vasket med silikonvask eller tynner iblandet litt vann. slipt skikkelig godt (p400/500), lagt et strøk syregrunning, 2 strøk fyller/primer, slipe det med 600 papir, og lagt to strøk med skikkelig billakk iblandet mattingsmiddel.

Rutene ellers i grillen ville jeg ha slipt med scotch-brite slipeklut (minner om stålull) lagt et strøk plastprimer (transparang væske som binder lakken til plast), 1 strøk grunning og 2 strøk skikkelig billakk iblandet mattingsmiddel.


Husk at hvis du sliper plastikk med slipepapir så ødelegger du fibrene/overflaten så når du påfører lakk/grunning så vil fibrene reise seg, og det ser skikkelig bustete ut..

Vegardb92
23/05/11, 20:57
tusen takk for forslaget!