PDA

Vis full versjon : mangler info om min v70xc



lyngen
29/04/11, 16:48
hei, har kjøpt meg en v70xc 99mod, automat

hvilken turbo står i denne bil "orginal"?

hvilket turbotrykk er orginalt på disse?

jeg sjer det er "ny" typen motor, hva er forandrett på denne iforhold til 98mod, sjer ikke fordeler å annet type deksel over toppen!

hvor mange ventiler er det på denne?

skal mont. c70 klarglasslykter, er slike godkjennt eller må jeg på biltilsynget å godkjenne disse? er det høydejustering på de?
hvilke blinklys fram er tøffest? usa?

skal mont. dobble eksos på den, hva? hvilket? Å hvor?
svendsen eksos?


takker for svar å håper gjerne på bilder å beskrivelser ;--D

Tore
29/04/11, 17:24
skal mont. dobble eksos på den, hva? hvilket? Å hvor?
svendsen eksos?


Satte akkurat på v70R obbeleksos på min 1998 v70 AWD. Funke bra. Svensen eksos var dobbelt så dyr (dog inkl arbeid) og var i tillegg ikke godkjent.

Tore
29/04/11, 17:26
skal mont. c70 klarglasslykter, er slike godkjennt eller må jeg på biltilsynget å godkjenne disse? er det høydejustering på de?
hvilke blinklys fram er tøffest? usa?

C70klarglass er typegodkjent på c70 og e-merket. Siden v70 er "lik" forfra ser jeg ikke problemet med at disse skal være "plug and play". Dropp biltilsynet og bruk heller tiden på noe fornuftig...

Tore
29/04/11, 17:28
jeg sjer det er "ny" typen motor, hva er forandrett på denne iforhold til 98mod, sjer ikke fordeler å annet type deksel over toppen!

Ny type motorstyring med bl.a. coil på hver plugg fremfor felles coil og fordeler etc... Bare fordeler slik jeg ser det. Trolig lavere forbruk også. Så tror jeg du får BSR PPC til din? Det er i så fall kult...

Soulair
29/04/11, 18:57
Ny type motorstyring med bl.a. coil på hver plugg fremfor felles coil og fordeler etc... Bare fordeler slik jeg ser det. Trolig lavere forbruk også. Så tror jeg du får BSR PPC til din? Det er i så fall kult...

Kom det ikke samtidig elektronisk gasspjeld og variabel kam(mer)?

Tore
29/04/11, 19:06
Kom det ikke samtidig elektronisk gasspjeld og variabel kam(mer)?

Det gjorde det helt sikkert :)

lyngen
29/04/11, 19:29
tusen takk får svar, har fått greie på mye. jeg viste noe av dette, men måtte få det helt klart :D bilen går på blandetkjøring 1,2 og på langkjøring 0,8 :D ikke værst med automat synnes jeg ;-)

lyngen
29/04/11, 19:30
Satte akkurat på v70R obbeleksos på min 1998 v70 AWD. Funke bra. Svensen eksos var dobbelt så dyr (dog inkl arbeid) og var i tillegg ikke godkjent.

jepp, skal gjøre det selv, har løftebukk så da er det ganske greit :D

Tore
29/04/11, 20:13
Trenger ikke løftebukk heller; går utmerket med en garasjejekk og ett par løftebukker. Ikke satt gammelanlegget særlig godt heller på min i alle fall...

Min bruker opptill 1.7 l/m avhengig av hvor små kjøring jeg foretar og hvor fort jeg tar den. På langkjøring er jeg ofte opp mot litern, særlig om det blir litt fart og forbikjøringer. Har sett 0,8 men det var kjedelig... Har også automat.

lyngen
01/05/11, 19:56
Trenger ikke løftebukk heller; går utmerket med en garasjejekk og ett par løftebukker. Ikke satt gammelanlegget særlig godt heller på min i alle fall...

Min bruker opptill 1.7 l/m avhengig av hvor små kjøring jeg foretar og hvor fort jeg tar den. På langkjøring er jeg ofte opp mot litern, særlig om det blir litt fart og forbikjøringer. Har sett 0,8 men det var kjedelig... Har også automat.

oki, skal sjekke ;-) men vente litt ,juni-luli ca :D

lyngen
01/05/11, 19:58
hviken tak vinge er penest, lettest å mont. ! noen som har prøvd, "how to"
bilder hadde vært fint =)