PDA

Vis full versjon : Volvobuss som sliter med telehiv



Kjetil Krømcke
28/04/11, 20:16
Her en en film fra NRK, hvor en busssjåfør er voldsomt plaget av telehiv dette går grovt utover Volvobussen

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7610734

R.G
28/04/11, 21:55
norge på sitt beste med veier detta der

Blackhawk
28/04/11, 22:56
Selv om jeg ikke har noe spesielt forhold til busser, så gjør det
faktisk vondt å se på - rett og slett for ille denne veikvaliteten
som er blitt "gjengs" på mange slike riksveier i Norge.

R.G
29/04/11, 05:05
Selv om jeg ikke har noe spesielt forhold til busser, så gjør det
faktisk vondt å se på - rett og slett for ille denne veikvaliteten
som er blitt "gjengs" på mange slike riksveier i Norge.

vondt å se ja, vet av ett sånt tælahiv, el om det er enda værre...

kvaliteten er visst helt riktig etter samferdelsministern, da går ikke så mange liv tapt, pga på en jævlig vei kjører folk pent.. ikke normal ho der

Agrostar
29/04/11, 06:22
Fine vegar i norge ja! Må til austlandet skal du få noko "bra" for der bur jo alle på stortinget. I resten av norge kor det ikkje bur folk ifølge stortinget er det jo ikkje så nøye med vegane.

Kjetil Krømcke
29/04/11, 13:52
Det er en gang hvor jeg har blitt "redd" når jeg har kjørt bil å det var når jeg kom på landeveien i "godt sig" og jeg så veien blei borte et par meter, den dumpa var ca 50 cm dyp. Da var jeg glad for at jeg ikke har senket bil.

Soulair
29/04/11, 17:11
Fine vegar i norge ja! Må til austlandet skal du få noko "bra" for der bur jo alle på stortinget. I resten av norge kor det ikkje bur folk ifølge stortinget er det jo ikkje så nøye med vegane.

Satt igjen med samme tanken etter å ha kjørt Trondheim - Fredrikstad tur-retur i jula. La cruisecontrollen på 110 og det var ingen problemer å ligge mellom 90-110 Fredrikstad - Elverum, med noen unntak naturligvis!

Fra Elverum og nordover er det som å krysse ei grense hva veistandard gjelder..:mad:

En annen artig sak er at jeg faktisk hadde gjennomsnittlig litt høyere fart på de strekningene som var usalta, langs Østerdalen.:cool:

R.G
29/04/11, 17:13
Satt igjen med samme tanken etter å ha kjørt Trondheim - Fredrikstad tur-retur i jula. La cruisecontrollen på 110 og det var ingen problemer å ligge mellom 90-110 Fredrikstad - Elverum, med noen unntak naturligvis!

Fra Elverum og nordover er det som å krysse ei grense hva veistandard gjelder..:mad:

En annen artig sak er at jeg faktisk hadde gjennomsnittlig litt høyere fart på de strekningene som var usalta, langs Østerdalen.:cool:

RV 3 fra elverum å nordover ja, den er jævlig

142senja
30/04/11, 11:24
har 5km med sånn vei på tur på jobb hvær dag.. går sjeldent over 60 der

Slettmyr
30/04/11, 13:57
Rett og slett skammelig at veiene i dette drittlandet skal være i den stand som dem er! :mad:

Oddwar
01/05/11, 20:45
Er jo ikke bare det at veiene er dårlige da, må da regne med lit telehiv på våren her i norge!

tennpluggen
02/05/11, 13:25
jobber på buss verksted å må si at vi har bytta en god del stab stag nå som knekker tvert av å de er jo ikke akuratt tynne. men har mye å si på åssen man kjører men veiene er helt tragiskt at norge som lissom er ett av verdens rikeste land har så dårlige veier....