PDA

Vis full versjon : Eiker E1



aremann93
28/04/11, 15:42
Hei.

Har Eiker E1 felger på bilen min. Har fått bulk dem. Dene en har det blitt bulk i. Mens den andre har det blitt bulk og sprekt. Da må jeg ha nye.

Begge bulkene har kommet på inner siden.

Er Eiker felgene svakere en andre felger?

Vurdere kanskje og heler bytte til super DTM.

Hadde vært fint om noen som hadde erfaring kunne svart meg, vil lissom ikke at det skal skje igjen:(

Takker for svar.

fredrik
28/04/11, 23:24
eiker e1 felgene er svakere en andre felger ja.

Øyvind G
28/04/11, 23:28
eiker e1 er myke felger ja, men det er fult mulig å "fikse" de igjen. er det sprekk, så kan det sveises og bulkene kan bankes ut sammen med litt varming. hør med et sveise verksted :)

hvor holder du til?

Daniel V
29/04/11, 00:21
Spesielt de eldste Eikerfelgene regnes for å være veldig myke ja. "gaupe" her inne hadde noen på en gammel 760(?) han hadde, og disse felgene var fra 99 hvis jeg husker rett. Han sa det ble kast i dem kun av å sitte på 760en(?) med delt hjuloppheng/bakaksel. De som er produsert i nyere tid skal være litt bedre, men fortsatt plages de av å være myke. Er ikke mange hullene du skal treffe før det blir kast i dem. Har kast i mine også, noe som straks skal rettes opp. Jeg synes Eikerfelgene er pene (kun min personlige mening) og at de passer godt til min bil fordi begge deler er sølv. Men neste gang kjøper jeg nok noe annet eller org Volvo Polaris, selv om disse koster en god del mer. ;) Har også den erfaringen av at jo mer dekk du har på Eikerfelgene, jo bedre holder de. Kan selvfølgelig være mange som har en annen erfaring på området. :)

elephant
29/04/11, 13:49
http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo_Polaris_falgar_33512426.htm?ca=12&w=3

Hvis du var på utkikk etter Polaris.
Kan jo bredde de også, ser sykt bøst ut.

turb00le
02/05/11, 04:28
Fordelen med at de er myke: Går fint å rette ut med 2x4 og slegge.
Myke som smør er det i allefall, gjenspeiler seg vel i prisen.

Trangmyr
02/05/11, 08:39
Hvor mye kan jeg få igjen for et sett ? mine er strøkne, ingen bulker, skeivhet eller andre skader.

turb00le
02/05/11, 12:28
Med tanke på at det er brukte felger og dekk som ikke koster rart nye så synes jeg ikke de er verdt mere enn maks 5000kr hvis dekka er bra og felga strøkne.

Vegardb92
08/05/11, 22:27
Haha, sååå myke er de ikke, kjørte ene felgen rett i en fortauskant og felgen er rundt og fin men datt ut et stykke fra felgen å ble en smuuuuule skjev men merker ingen ting når jeg fikk balansert felgen.

aremann93
15/05/11, 13:43
Takker for svar. Jeg holder til i Sarpsborg.
Er ikke noe serlig lønsomt om reparer den som er ødelgat.

Den er jo sprekt og bulkete. Dem andre tre som sitter på bilen er også bulkete.
Blir nok til at jeg kjøper meg en nye felg for den som er sprekt er kant kjørt og mest sansynlig av gamle sorten. Så får håpe dem nye tåler lit mer;)