PDA

Vis full versjon : er biltema bremser bra?



Steavoo
28/04/11, 12:16
Hei jeg lurte på om noen av dere vet om Biltema skiver\klosser om di fungerer bra ?: ) eller er d bare noe drit?

Mvh Kenneth

Dimmern
28/04/11, 12:33
fungerer dem, men må belage deg på å bytte bremser bitte litt oftere :) muttern har kjørt på biltema bremser i flere år, ikke noe i veien med de, bortsett fra at man må bytte litt oftere :)

Jan-Einar Jenssen
28/04/11, 12:38
skivene er vel gode, men klossen forsvinner fort og støver mye etter det jeg har skjønt

Daruu
28/04/11, 12:51
+ at klossene skriker noe jævlig da :p

Psycho-look
28/04/11, 15:11
Det varier også veldig fra skive til skive noen modeller lager de greie siver andre dårlige.

Men stort sett funker det greit nok.

Madice
28/04/11, 18:08
Skiver er helt grei ja! Men klossene er noe av det verste man får tak i!

Daniel V
29/04/11, 00:29
Jeg har Biltema skiver foran på min bil nå (hadde flaks og kjøpte mens de solgte fra Brembo). En kompis av meg dro noen dager etterpå for å kjøpe selv, og da fikk han ikke Brembo, men noe som het noe sånt som "Xuing cha cho ping" (You got the point ;)) Bremseklossene kjøpte jeg der for å teste, men de forsvant fra bilen etter 2 uker. De støvet jo ned felgene med en gang.. I tillegg til en forferdelig skrikelyd..

Det er veldig vanskelig å vite hva du får fra Biltema, fordi de alltid har alle delene ute på anbud. Du kan ha flaks (slik som jeg hadde) og få Brembo bremseskiver, eller du kan få noe "jallagreier" som er av betydelig dårligere kvalitet.

timmie
29/04/11, 00:42
Handlet skiver, klosser, bremseskjold og handbrekkwire til 94i0'n min i august 2010 fra Biltema i Sverige. har til nå kjørt ca 25000 km på disse og er fornøyd :D har ikke slitt med støv fra klossene heller. Men jeg ble STERKT frarådet og kjøpe handbrekk klosser fra biltema, da disse er laget av smør :P svak skrikelyd fra bremse klossene ved lengere oppbremsing.

Steavoo
30/04/11, 11:54
hehe :p er billige deler der da:p menne får vel prøve di ;)

aarnes
03/05/11, 11:45
Jeg kjøpte sportsbremseskiver fra biltema nå nylig, kan ikke annet enn å si meg veldig fornøyd sålangt. vet at det er utrolig mye negativt ute å rusler om skiver fra biltema, men kan ikke se for meg at det skal være så forbanna dårlig kvalitet iforhold til originalt.
de erfaringene jeg har hørt og fått sålangt er at skivene fra volvo er av dårligere kvalitet enn biltema sine sportsskiver. det beste er å teste selv, og ikke høre på hva alle andre har å si. det beste av alt er at på Biltema får du pengene igjen eller nytt produkt om du har noe å utsette på det. det kan du bare glemme på volvo eller mekonomen eller hvilken som helst annen butikk.

Steavoo
03/05/11, 22:03
jupp. har hørt mye skryt om skivene men en del negativt om klossen fordi di hyler\skraper lager rar lyd! men det må jo testet før jeg kan si noe ;)

alecxz
04/05/11, 18:27
jupp. har hørt mye skryt om skivene men en del negativt om klossen fordi di hyler\skraper lager rar lyd! men det må jo testet før jeg kan si noe ;)

kjøp skiver, men ikke kjøp klosser ;)

850GLTsilver
06/05/11, 00:37
Kjører Biltemaklosser nå også jeg.
Ikke merket særlig skrik (les: null skrik)
Tester de nå for å se om de måler seg med noen andre som jeg har kjørt på.
Kjøpte et sett med "støvfrie" via Ebay sist. De støva ikke, men så bremsa de nesten ikke heller da så... Skifta de ut lenge før de var utslitt, og satte på originalklosser. Da fikk jeg stoppa bilen uten å måtte sette begge beina på pedalen igjen. Sleit ut de og nå Biltematest igjen. Ikke merket endring i bremsekraft fra originalklossene, og ikke så veldig plaget med hverken støving og som sagt: Lydløse, ;)

Lightyear
11/05/11, 22:28
Min erfaring med biltemaskiver, de er dårlige og ikke verdt pengene. Foran ble de skeivere enn Jan Thomas på ca 6mnd og bak har de blitt litt skeive nå, etter ca 6mnd. Kommer aldri til å handle skiver der igjen :D

A

Espen-K
12/05/11, 23:28
Skivene på min 945 kommer fra biltema og etter nå 5mnd i bruk er det kast i dem, jeg har ikke hatt noen brå oppbremsinger med dem eller kjørt ned store bakker som tilsier at de skal bli varme og skeive.
De har bare blitt mere og mere skeive over en periode og nå merker jeg det i hele bilen når jeg bremser :mad:

En kammerat hadde akuratt det samme problemet med skiver fra biltema, ble skeive skiver iløpet av 6mnd.

olavxxx
13/05/11, 08:21
dere som får skjeve skiver: har dere bremseskjold?

AleksanderK
13/05/11, 09:25
Kjører på biltema klosser, kalippere og skiver. Funker fett på min 740 stv.
Har ikke sett på det, annet enn det jeg kan se gjennom felgene og der ser de greit ut :)

Daniel V
13/05/11, 09:59
Så en konklusjon på om Biltema bremser er bra eller ikke, kan vi vel si det så enkelt at det spørs når man kjøper dem. Ene dagen er de brembo, og andre dagen er de Chio Xiong... :p Alt utifra hvilket anbud som gjelder hos Biltema... :)

Lightyear
13/05/11, 10:08
Etter hva jeg har skjønt så kjøper ikke Tema noe fra Brembo lenger. Jeg syns det er bedre å kjøpe skikkelige skiver med en gang, det er jo tusen spenn rett ut av vindu om du får dårlige skiver, under 6 måneders bruk er jo ingenting ;)

A

turb00le
13/05/11, 14:49
Fikk ett bra kit på ebay før, var dyr frakt meeen.
Het ultimate brake kit eller noe i den gata.
Da var det med hølborra og slissa skiver av ok kvalitet, sportbelegg, håndbremsbånd, stålomspunnede slanger og en del annet krimskrams. Kosta ikke stort men veide bly derav dyr frakt.

timmie
14/05/11, 00:26
hva betalte du i frakt og var det ok holdbarhet på disse delene?

Revell
14/05/11, 00:30
Kjøp skiver på Tema og Klosser på Volvo:D hadde Biltema skiver på 240n og hadde ikke noe problemer med de:)

Kjetil Krømcke
16/05/11, 21:06
Hei jeg lurte på om noen av dere vet om Biltema skiver\klosser om di fungerer bra ?: ) eller er d bare noe drit?

Mvh Kenneth

Jeg har skiver å dem fungerer bra, men klosser burde du kjøpe på mekonomen eller volvo.

Steavoo
23/05/11, 23:47
har kjøpt skiver,klosser og kalliperer\bremseklo på biltema funker suverent.
Klossene kan lage noen ekkle lyder men hva forventes av kr 150?:P

Lightyear
24/05/11, 00:01
Gi oss en oppdatering etter 6mnd bruk? Håper du har mer sukess enn det jeg hadde ;)

A

850GLTsilver
24/05/11, 19:24
Tja, Ikke 6 mnd akkurat for min del, men,
Fortsatt Biltema klosser, ubetydelig slitasje, GOD bremseeffekt, NULL ulyder og langt mindre støv enn hva jeg har vært vant til fra den kanten. Skivene og også Biltema, og er fotsatt rette og pene. Av forskjellige grunner så har jeg nå mekonomen skiver bak. Bare godt å si om de også.

alecxz
09/06/11, 11:39
Tja, Ikke 6 mnd akkurat for min del, men,
Fortsatt Biltema klosser, ubetydelig slitasje, GOD bremseeffekt, NULL ulyder og langt mindre støv enn hva jeg har vært vant til fra den kanten. Skivene og også Biltema, og er fotsatt rette og pene. Av forskjellige grunner så har jeg nå mekonomen skiver bak. Bare godt å si om de også.

Klossene mine er så harde at de sliter på skiva isteden. haha.. gjorde de hvertfall på min, kanskje derfor du ikke får no bremsestøv ;)

Popp
18/06/11, 12:53
Klossene mine er så harde at de sliter på skiva isteden. haha.. gjorde de hvertfall på min, kanskje derfor du ikke får no bremsestøv ;)

Samme erfaring her, klossene slites nesten ikke, bremsestøvproblemet er fraværende, men skivene jeg kjøpte hos biltema er noe av den største dritten jeg har vært borti..

Måtte bytte skiver pga kast etter treg sylinder i kalipperne, så fiksa opp dette og satte på biltema skivene, testa slik at jeg viste at klossene ikke tok borti konstant slik som før, kjørte ut av garasjen, bremsa rolig ned fra 60km/t rett borti svingen så fikk jeg kast i skivene, mere enn de gamle som hadde gått varm :P