PDA

Vis full versjon : Auto-størrelse av bilder



Vegardb92
27/04/11, 22:01
Omtrent alle bildene jeg tar har som regel en syk oppløsning på 4320x3240 noe som gjør at hvær gang jeg skal legge ut bilde på forumet så må jeg endre størrelsen. Mange forum som har det slik som f.eks bilforumet.

Sikkert maaange andre som ønsker seg slik :D Og sikkert mange tidligere tråder :P

Braathen142
28/04/11, 06:44
men vis du bruker Photobucket så kan du velge størrelsen de skal bli når du laster de opp?
vis jeg ikke husker feil :p

Langedal
28/04/11, 09:22
men vis du bruker Photobucket så kan du velge størrelsen de skal bli når du laster de opp?
vis jeg ikke husker feil :p

Riktig det. Man velger skalering under opplasting, slik at de blir direkte klargjort for forum/internettbruk.

Nybakken
28/04/11, 11:48
Jeg laster opp litt store bilder, så man får litt kvalitet på de, så kunne hvertfall vært autoskalering til forumets bredde...

Nero
28/04/11, 20:11
Synes man selv kan ta "ansvar" for å legge ut bilder i passe
størrelser, hadde vært kjipt med kun medium bilder på 640x480 og liggnende som det er på bilforumet
når vi har tråder som den "Fototråden" under Generell Prat hvor man legger ut
bilder i 1024x768 og der omkring. Ikke det at jeg er totalt imot problematikken du opplever,
synes selv det er jævlig plagsomt når folk legger ut mega store bilder så man må scrolle sidelengs :o

På både photobucket og flickr (best synes jeg:)) kan man velge størrelse på bilde man laster opp.

Kjetil Krømcke
28/04/11, 20:23
en IMGW tag hadde nok ikke gjort noe, da vises bildet i forumets størrelse og man kan trykke enten på bildet eller under for å vise original størrelse

Slettmyr
28/04/11, 20:36
Synes man selv kan ta "ansvar" for å legge ut bilder i passe
størrelser, hadde vært kjipt med kun medium bilder på 640x480 og liggnende som det er på bilforumet
når vi har tråder som den "Fototråden" under Generell Prat hvor man legger ut
bilder i 1024x768 og der omkring. Ikke det at jeg er totalt imot problematikken du opplever,
synes selv det er jævlig plagsomt når folk legger ut mega store bilder så man må scrolle sidelengs :o

På både photobucket og flickr (best synes jeg:)) kan man velge størrelse på bilde man laster opp.

Enig i den der!
Klarer man og laste opp et bilde må man da klare og skalere det også :)

Joakim-G_R
03/05/11, 19:22
Er mange som må vri huet for å laste opp bilder. En autoskalering på forumet der man kan klikke på bildet for en større utgave ønsker jeg meg.

boman
03/05/11, 21:53
Jeg ønsker meg bildeopplastning på VCCN, slik som moderatorene allerede bruker noen få ganger :)

olavxxx
03/05/11, 22:38
jeg har laget denne siden:
http://www.raskt.net

Primært for å laste opp på forums / websider.
Den genererer BB-KODE for miniatyrbilde med "zoom" funksjon.
Ps. det er ingen slett-funksjon eller gallerifunksjon (har ikke hatt tid/ork til å utvide med slikt).

Svirre
11/05/11, 10:24
Jeg ønsker meg bildeopplastning på VCCN, slik som moderatorene allerede bruker noen få ganger :)

Det kan fort bli dyrt for forumet sin del. Masse bilder -> mer lagringsplass -> mer utgifter...

Syns det er helt greit å bruke andre opplastningskilder. Har brukt bildeopplastningen fra facebook, og det har fungert knall! Fin str. på bildene blir det også :)

Nybakken
11/05/11, 10:36
Enig i den der!
Klarer man og laste opp et bilde må man da klare og skalere det også :)
Jeg vil ikke skalere de bildene jeg legger ut, da de er ment til å ha god kvalitet og ikke croppa 80%. Altså bilder man skal kunne zoome inn på, i f.eks. Fototråden.
IMGW tag som justerer etter forumets bredde hadde vært noe, som sagt tidligere...

gaupe
11/05/11, 11:08
Det kan fort bli dyrt for forumet sin del. Masse bilder -> mer lagringsplass -> mer utgifter...

Syns det er helt greit å bruke andre opplastningskilder. Har brukt bildeopplastningen fra facebook, og det har fungert knall! Fin str. på bildene blir det også :)

Eg ser for meg at det kjem, når vi har litt meir serverkapasitet.

larsverm
11/05/11, 11:42
Som mange andre kjører jeg bildene gjennom photobucket. Uvant med det, slet jeg med at bildene ble litt for brede for vccn, og hvis det er det som er problemet, er det enkle innstillinger for å få dem til å passe bedre.

Nybakken
11/05/11, 11:50
Do it! Now! :D
http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=237650&page=3

Joakim-G_R
11/05/11, 14:27
Som mange andre kjører jeg bildene gjennom photobucket. Uvant med det, slet jeg med at bildene ble litt for brede for vccn, og hvis det er det som er problemet, er det enkle innstillinger for å få dem til å passe bedre.

Poenget er at det er ofte interessant å få større bilder, slik at man kan titte på detaljer f.eks.

Dvs, en autoskalering av bildene slik at de ikke sprenger rammene på forumet, også at de blir "klikkbare" slik at de kan sees i stort format.

Andre forum har også løst det slik.

olavxxx
11/05/11, 22:19
Poenget er at det er ofte interessant å få større bilder, slik at man kan titte på detaljer f.eks.

Dvs, en autoskalering av bildene slik at de ikke sprenger rammene på forumet, også at de blir "klikkbare" slik at de kan sees i stort format.

Andre forum har også løst det slik.

krever fremdeles plass og båndbredde, som de snakket om ovenfor.