PDA

Vis full versjon : turbo/vannpumpe til v70xc



Kuleberg
27/04/11, 19:48
trenger hjelp til å finne ny turbo og vannpumpe til min far sin v70xc 1998mod, 193hk. Noen som vet om noe? pent brukt, bytteturbo eller noe annet som ikke koster for mye, for da gidder han ikke. Og stakkars bilen hoster olje ut av rompa stakkar. Vannpumpa ser også ut til å lekke med reimhjulet så den er vel også klar for å byttes

cossykiller
28/04/11, 14:25
skal du bytte vannpumpa, så vær så snill og bytt reim, og gå over alle hjula, slik at du slipper og ta det av igjen for hjula begynner og hyle, turbo kan du få sjekka etter på www.bildelsbasen.se www.knoks.no eller www.blocket.se, evnt finn

Dan Bay-Johansen
28/04/11, 14:51
En annen ting, ser at du helst ikke vil bruke mye penger på dette...

MEN for all del, kjøp ny vannpumpe !! På dagens biler er det mange ganger MYE arbeid å bytte slikt. Kjedelig å måtte gjøre samme jobben to ganger, samt å måtte kjøpe to pumper istedet for en... Regner med du skjønner å jeg mener ;)

Overhalte turboer finnes flere plasser, evt brukte - trenger jo ikke koste allverden, men klart gratis er det jo ikke !

cossykiller
28/04/11, 15:10
men om han ikke er intresert i og vedlikeholde en bil, så bør han heller ikke eie en bil... sier seg selv at det bil bli dyrere jo lenger han venter med og bytte ting, da det bare vil bli starten på en kjedereaksjon, pumpa blir såpass slitt at den slutter og virke, kjører den tom for væske og toppen sier takk og farvel, u do the math

Kuleberg
28/04/11, 15:43
ser ut som det er greit å få tak i nyoverhalt 13g turbo for 3 lapper rundt om av folk som ike får brukt det dem har kjøpt.
jappjapp regreim blir bytta samtidig. Veivhusvent blir også renset/byttet i samme prosess. Er gamlingens bil, og hadde det vært opp til han så hadde han kjørt til det stoppa. Men er en alt for god bil til å drepe allerede.
En annen ting jeg reagerte på med denne bilen , når jeg kikket under bilen forran, er det fantasktisk pinglete krengestaget. Prøver å overtale han til å kjøpe kraftigere, men han gidder ikke sier han, siden han ser etter ny bil (noe han har gjort i 3-4 år nå..)

cossykiller
28/04/11, 15:46
du får bare overtale han og si at det er bedre og ta det nå enn senere, billigere også :) skal han ha noe igjen for den ved evnt salg så er det jo greit og ha ihvertfall bytta det som henger og skrangler :)