PDA

Vis full versjon : ØK: 98-00 mod Volvo V70R



DanSteffen
23/02/10, 14:13
Heisann..

Lurer på om det er noen som vet av en 98 til 00 modell Volvo V70R FWD tilsalgs?
I norge da!

Den kan ikke ha gått for langt.
Må være manuell, å fwd

Helst ganske pen å se på!

Mvh:
Dan Steffen

gaupe
23/02/10, 15:05
V70 R FWD var kun levert i 97-98.

hgnubel
23/02/10, 15:31
Litt nysgjerrig på hvorfor det må være FWD? :)

Morgis
23/02/10, 16:00
det lurer jeg også på... Refinement bil med masse hester som løper med hendene er ikke det mest optimale da..
Eller er det snakk om delebil til 850a ?

Slettmyr
23/02/10, 16:05
Litt nysgjerrig på hvorfor det må være FWD? :)

Jammen litt nysgjerrig jeg også :p AWD er da vell en fin sak ? :rolleyes:

TeamBørnOut
23/02/10, 16:34
Hvorfor velge vekk den eneste fordelen med en "R" bil?

per`n
23/02/10, 16:40
Jammen litt nysgjerrig jeg også :p AWD er da vell en fin sak ? :rolleyes:

+1....min R er 97mod fwd og manuell eg skulle heller hatt awd:p

Er ikkje morro å ikkje få plantet effekten i asfalten;)

DanSteffen
23/02/10, 19:32
V70 R FWD var kun levert i 97-98.
Akkurat:) Lærte jeg noe nytt i dag å:)

Hvorfor Fwd? Billigere enn AWD, å hvis det skjer noe liksom. Er vel den eneste grunnen!
Enkelt å greit!

Her vil sikkert noen si motsatte ting. Men det er jo noe ikke jeg trenger å bry meg om egetnlig;P Vet hva som står på lisa mi selv. Så da er det greit:D

Hadde jo vært artig med noe mere pulver i 850a å :P Men er vel mere fattern som lurer gitt;)

volvoRsport
23/02/10, 19:34
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20838073

Edit: Så ikke at det måtte være manuell.

gaupe
23/02/10, 22:23
Gode argument for at det skal vere FWD, er at FWDen ligg sannsynlegvis bedre på vegen, er litt lavare enn AWDen. Den er nok litt billigare i drift, men utover det, så er det ikkje så mykje fordelar.

Nénmacil
23/02/10, 22:58
Det er ikke akkurat overflod av V70 R (97-00) på markedet.
Enda mer sjeldent er å finne en FWD variant med manuell girkasse til salgs.
Disse bilene (FWD) har jeg inntrykk av at er tungsolgte i tillegg, da de fleste gjerne ønsker AWD varianten.
Fordelen er at de få FWD variantene som finnes i Norge har ganske lav km. stand sammenlignet med gjennomsnittet av AWD bilene som er til salgs.

”Torque steering” er jo et velkjent fenomen man bør ta med i betraktningen (kanskje spesielt hvis det er planer om å oppgradere motoreffekt), noe som for så vidt var deler av grunnen til hvorfor jeg gikk over til AWD. Opplevelsen og kjøregleden ble en helt annen! AWD systemet er som oftest en fordel, men du har også noen ulemper. Høyere bensinforbruk er en av ulempene, men i tillegg er det noen svakheter med AWD systemet som fort kan bli dyrt i reparere hvis noe skulle skjære seg. Jeg opplevde selv at viskosekoblingen røyk til helvete i fjor vår.

gaupe
23/02/10, 22:59
”Torque steering” er jo et velkjent fenomen man bør ta med i betraktningen (kanskje spesielt hvis det er planer om å oppgradere motoreffekt), noe som for så vidt var deler av grunnen til hvorfor jeg gikk over til AWD. Opplevelsen og kjøregleden ble en helt annen! AWD systemet er som oftest en fordel, men du har også noen ulemper. Høyere bensinforbruk er en av ulempene, men i tillegg er det noen svakheter med AWD systemet som fort kan bli dyrt i reparere hvis noe skulle skjære seg. Jeg opplevde selv at viskosekoblingen røyk til helvete i fjor vår.

FWD manuell har diffbrems, så burde ikkje dra like mykje i rattet som ein vanleg T5.

TeamBørnOut
23/02/10, 23:05
Gode argument for at det skal vere FWD, er at FWDen ligg sannsynlegvis bedre på vegen, er litt lavare enn AWDen. Den er nok litt billigare i drift, men utover det, så er det ikkje så mykje fordelar.

samme er min erfaring! Jeg er sikkerpå at 2 "R" biler med og uten Awd men ellers like så vil fwdn vinne! Har kjørt en del med begge bilene og jeg fikk hvertfall følsen av at Fwd volvon var raskere. den var ikke så tung i ræva og understyrte ikke såååå ille. men ut av svinger i lav hastighet så vil den nok "vinne" .. fwd spoler jo litt mye... (sikkert bedre med diff(noe jeg trodde "værsting" turbone hadde forran)). Men nå på vinterstid så er nok awdn overlegen til hverdags bruk.. ofte jeg kunne tenkt meg driv på forhjula ut i kryss :P

Per Turbo
24/02/10, 07:14
Med tanke på at mannen nå er vant til grevling er jo overgangen til en R FWD liten, og når den har diffbrems som demper torquesteering følelsen blir neppe overgangen stor i negativ forstand.

AWD er vel og bra, men som fler skriver her så blir det fort en dyr affære når det først ryker. At bilen vil gå noe fortere med FWD er sikkert, det merket jeg godt når jeg tok av mellomakselen på min, betydelig bedre respons og drag. Og skal man frisere motor er nok også FWD den tryggeste løsningen med tanke på drivverk. Det er også mer deler og slikt å få til FWD enn AWD, spesielt når man kommer til bremser og understell om man ønsker å oppgradere dette.

Blir spennende å se hva du ender opp med DanSteffen :)

DanSteffen
24/02/10, 08:05
Vil ha fwd ettersom det er billigere hvis det skjer noe med det. Har hørt mange har sagt at det er dyrt når det skjer noe med awd systemet. Noe som jeg vil annta stemmer også.

Så er det jo som Per sier her. Letterer å få tak i deler osv!:)

Har jo sitti på en 850 som hadde 300-350hk å diff brems.. Det gikk jo veldig fint! Sleit mye dekk kan man si, men du verden der var gøy egentlig. Ligger på 3 gir å får trykket der i helt ok hastighet, så kom blårøken jaa:)

Men V70R det frister både meg å fatter'n:D

Morgis
24/02/10, 08:12
At AWDene understyrer mer, spesielt på glatten kan jeg tro på.
Merker godt at AWDen bak helst dytter bilen framover i svinger.
Mye pga permanent drift på framhjul, og slyngediff på bakhjulene..
Så må alltid være litt på vakt med aktiv kjøring, å heller trøkke litt ekstra på gassen før svingen så rompa kommer litt ut.
Merker også at bilen er en del tyngre etter ombygging til AWD, men ettersom jeg bygde om fra FWD automat til AWD manuell, gikk mitt bensinforbruk ned ganske mye.

Lykke til med kjøp.
Alle Refinement bilene fra 96+ med FWD har vel M59 kassen (viskosesperre på framhjula) som er en fordel, og et minstekrav ved 250hest+ nesten :)

henrik940
24/02/10, 08:22
Jeg skal ha meg AWD neste gang hvertfall :D

Per Turbo
24/02/10, 08:37
Jeg vil tro, og syns selv, at veiegenskapene er noe bedre med AWD da den har drift bak også. Om den ekstra tyngden har noe å si vet jeg ikke. Men klart at når du får noen gode ekstra kilo på bak der vil det bli mer energi som flytter seg når bakenden svinger på seg.. (Ref: en liten smell påsken 07)

Skulle jeg hatt det mest moro og lekt hadde jeg utvilsomt gått for FWD da dette er mer holdbart en AWD og automat. Men for fremkommelighet og komfort er AWD Aut. helt stas :)

Skjønner godt at R frister.. det gir deg det lille (les STORE) ekstra, og modder du opp bilen med diverse snacks får du en rå bil!

Hvor ser du etter biler? Bare i Norge eller leter du utenlands også?

DanSteffen
24/02/10, 09:40
Jeg vil tro, og syns selv, at veiegenskapene er noe bedre med AWD da den har drift bak også. Om den ekstra tyngden har noe å si vet jeg ikke. Men klart at når du får noen gode ekstra kilo på bak der vil det bli mer energi som flytter seg når bakenden svinger på seg.. (Ref: en liten smell påsken 07)

Skulle jeg hatt det mest moro og lekt hadde jeg utvilsomt gått for FWD da dette er mer holdbart en AWD og automat. Men for fremkommelighet og komfort er AWD Aut. helt stas :)

Skjønner godt at R frister.. det gir deg det lille (les STORE) ekstra, og modder du opp bilen med diverse snacks får du en rå bil!

Hvor ser du etter biler? Bare i Norge eller leter du utenlands også?
Leter på standard sider i norge, som autodb og finn. Er jo mye på blocket.se også!

Hellst så burde det være i norge, så det er bare å ordne papirer å tut å kjør liksom! Absolutt det beste!

gaupe
24/02/10, 09:43
AWD-bilane med dette karosseriet har ei betrakteleg bedre bakstilling, og ja, sidan det er mest drift på framhjula, må ein vite når i svingen ein skal gå på gassen. Sidan eg er oppvaksen i bakhjulstrekkar, så spinn eg meir på bakhjula enn på framhjula i desse bilane.

F Dalbø
27/02/10, 18:57
Har ein 98 V70R AWD tilsalgs. automat (desverre) sølvgrå, 232000km, mye nytt, helt orginal m alt utstyr (untatt takluke)

Mathisen
21/03/10, 21:42
Heisann..

Lurer på om det er noen som vet av en 98 til 00 modell Volvo V70R FWD tilsalgs?
I norge da!

Den kan ikke ha gått for langt.
Må være manuell, å fwd

Helst ganske pen å se på!

Mvh:
Dan Steffen

http://www.blocket.se/trelleborg/Volvo_v70r_fwd_26329440.htm?ca=7&w=3

TurboTor
16/07/10, 17:24
FWD går hakket bedre enn AWD, og når AWD systemet ryker blir det ofte dyrt ja. I tillegg trenger man ikke skifte alle dekkene hvis et dekk ryker :) Mange fordeler. Bilen ligger godt på vinterføre også, men den trenger stabstaget bak. Måtte bare skrive noe her, siden jeg har hatt en FWD og var strålende fornøyd :)

Morgis
16/07/10, 22:20
Blir 150kilo tyngre bil med awd ja. Og det merker man.
Men til gjengjeld så ligger dem på skinner i forhold til fwd på veien :)

940pearl
16/07/10, 23:44
Dere som sier at en FWD drar voldsomt i rattet, kjørte dere med dårlige bærebruer eller?;)

Byttet nettopp på min, bilen ble 100 ganger bedre å kjøre.
Før måte jeg nesten holde to hender på rattet ved forbikjøring o.l.
Sporet noe helt jævlig, men i dag ble det mye bedre.

gaupe
17/07/10, 08:33
Dere som sier at en FWD drar voldsomt i rattet, kjørte dere med dårlige bærebruer eller?;)

Desse bilane drar mykje i rattet uansett, det er så godt som ingenting på AWD-bilane.

940pearl
17/07/10, 11:00
Syns ikke det ble så gæli etter bytte av bærebroer.

volvojoachim
17/07/10, 18:52
Undres.. har trådstarter funnet seg en R enda? :)

mr hansen
17/07/10, 21:17
Er både fordeler og ulemper med v70 R fwd som nevnt,men ingen problemer med en orginal 250 hk v70 R når det gjelder og få ner kreftene i bakken.Men kan skrive under på at den spinner bra på tørr asfalt på 2 giret når du klamper den skikkeligt med 300+ hk.Men ingen antydnig på 3 giret.Eg tror de dekkene som står på er ganske gamle og harde.Eg regner med at det har litt og sei.Har gått over til rs4 biturbo,så eg skal selge min svarte 97/98 mod v70 R fwd med manuel gir i år når den er ferdig.
Den er rullet rett over 160000 km.
Det står chip fra flissundet motor service i den
s60R eksos manifold
alu cooler fra kl-racing
ny 19T turbo
åpent lufilterkit fra ipd med avskjerming
Har og reverse intercooler pipes kit fra ipd liggende (har orginale rør på nå)
Motor er delvis overhalt med nye stempel ringer,forsterka staker ,nye rådelagrer osv...
Så det er berre til og følge med. (Bilen står i Haugesund)
Kommer sikkert til og legge den ut på forumet her om en stund:)

940pearl
17/07/10, 22:24
Dere som slitter med hjulspinn ved 250hk, bruk bedre dekk..:)
Kan garantere det hjelper! kjører selv chippet T5

mr hansen
17/07/10, 22:36
Ja det meine eg og,mine er steinharde og gamle.blir ikkje mye grep da hehe:)
Dere som slitter med hjulspinn ved 250hk, bruk bedre dekk..:)
Kan garantere det hjelper! kjører selv chippet T5

The Sven
17/07/10, 23:12
Forstillinga på disse bilene med FWD takler 300 hk ganske bra spør du meg, har prøvd biler med langt mindre motor som spinner mer og drar mye mer i rattet.

JP_Ra©ingTeam
17/07/10, 23:13
delvis overhalt motor? ? ? på en motor som er gått 160000km... sier vell kanskje sitt om hvordan bruken har vært i de kilometerne...

mr hansen
18/07/10, 11:01
Du meine det ja,skrive delvis siden eg har byttet til h-profil veivestaker og rådelager og stempel ringer osv...Det har seg sånn at når eg bøyde 3 veivstaker,så byttet eg likså godt ringene og med det samme når eg hadde det oppe.Har ingenting med saken og gjør kossen bilen er blitt kjørt,for den er kjørt ganske fint etter min mening.
delvis overhalt motor? ? ? på en motor som er gått 160000km... sier vell kanskje sitt om hvordan bruken har vært i de kilometerne...

JP_Ra©ingTeam
18/07/10, 18:54
for all del.. jeg tror ikke du har kjørt hardt.. sikkert en produksjons feil med Rådene siden du har bøyd dem..

ang bytte av resterenede deler, så er det jo forståelig at du har byttet dette siden du har byttet råder.. , men at du klarer og bøye råder som har gått 160000km og da ved "fin" kjøring, Jaah.. den må du nok litt lengre ut på Landet med :)

Men nok om dette, var ikke ute etter og lage noe diskusjon :)

mr hansen
18/07/10, 21:11
Nei da, ingen diskusjon dette her:).Har vel aldri påstått at eg kjørte fint når det skjedde hehe:) Sier at vanligvis så blir den kjørt pent. Ingen vits og kjøpe en R vist du ska berre daffe runt,er laget for og brukes. kunne likså godt kjøpt meg en vanlig v70 da med R styling. om det produksjons feil eller ikkje det vet eg ikkje.kan godt være at de blir svekket over tid vis du har stresset de med for mye ladetrykk.Men svake er hvertfall de orginale rådene,siden det skjedde på 1.1 bar hehe:)
for all del.. jeg tror ikke du har kjørt hardt.. sikkert en produksjons feil med Rådene siden du har bøyd dem..

ang bytte av resterenede deler, så er det jo forståelig at du har byttet dette siden du har byttet råder.. , men at du klarer og bøye råder som har gått 160000km og da ved "fin" kjøring, Jaah.. den må du nok litt lengre ut på Landet med :)

Men nok om dette, var ikke ute etter og lage noe diskusjon :)

V90
18/07/10, 22:47
http://www.finn.no/finn/object?finnkode=23328455

volvojoachim
19/07/10, 21:19
Der bomma du godt, V90 ;)

The Sven
19/07/10, 23:20
Der bomma du godt, V90 ;)

Det er V90 som selger bilen så tror nok han vet hva det handler om!

volvojoachim
20/07/10, 08:42
Det er V90 som selger bilen så tror nok han vet hva det handler om!

Nå er jo kjøperen på jakt etter en R, ikke en 2.4 med R styling.. ;)

mr hansen
20/07/10, 12:06
Tror nok ikkje han vet ka det handler om siden han legger ut en annonse på en v70 med R styling nei:D.Det var ikkje det trådstarteren skulle ha:confused:.Eller var det berre kødd eller?:)
Det er V90 som selger bilen så tror nok han vet hva det handler om!

V90
20/07/10, 14:27
He, he.. Det var da voldsomt til mas da :)

Vet godt hva trådstarter ønsker å kjøpe. Det var kun ment som et tips, så får trådstarter velge hva han vil. Ser ut som det er mange som er "verge" for han i denne tråden. Han må da få bestemme selv, gutter!

Ser siste innlegg til trådstarter var i slutten av februar, så han kan jo ha kommet på andre tanker...

volvojoachim
20/07/10, 20:33
Men da kan jo eg fyre inn en link om min gamle honda og da? Siden han kan vel ha ombestemt seg? ;P

Morgis
20/07/10, 20:44
Synd å selge en god bil! Men håper du forstår at det er en selvfølge at du kommer tilbake med en ny Volvo her :)

So long mister!
Ja. Var det. Men ble nok litt for dyr for meg å ha!
Med tanke på drivstoff utgifter å slik. Men det var en sabla god bil:)

Vi får se hva valget faller på da vettu:D

http://forum.vccn.no/showpost.php?p=54251&postcount=213

Han solgte en 850turbo da den var dyr å eie. Har vanskelig for å tro at valget havner på en V70R da ;)

mr hansen
20/07/10, 20:45
hahaha, den va fine:D

volvojoachim
21/07/10, 19:11
å herregud! burde vel kjøpe seg en gressklipper denne karen då :P