PDA

Vis full versjon : ABS og tracc lampe som er på ettersom bilen føler for ?



OVLOV
26/04/11, 19:39
jeg har hatt min V70 97mod tdi nesten halvt år .. å ja som overskriften sies. så blir det litt oftere for tida ..
så jeg tok en tur til jordkjen med volvoen min .. å fikk vite at styrenhet til abs å tracc var da defekt... har du diss symptomene som overskriften sier .. så kan dette være ett godt tein på det samme som jeg har..

men disse enheten koster flesk 6-7000kr fikk jeg vite
Ringte til bildesign.no, de tar inn brukte biler å selger deler og interiør.
der fikk jeg tak på den styreenheten for 2 lapper

MrX
26/04/11, 20:57
Den kan også bestillen ny fra IPD til en liten penge.

cossykiller
26/04/11, 21:02
kan også være abs sensor som er kuken om den lever sitt eget liv :)

850GLTsilver
26/04/11, 21:17
jeg har hatt min V70 97mod tdi nesten halvt år .. å ja som overskriften sies. så blir det litt oftere for tida ..
så jeg tok en tur til jordkjen med volvoen min .. å fikk vite at styrenhet til abs å tracc var da defekt... har du diss symptomene som overskriften sier .. så kan dette være ett godt tein på det samme som jeg har..

men disse enheten koster flesk 6-7000kr fikk jeg vite
Ringte til bildesign.no, de tar inn brukte biler å selger deler og interiør.
der fikk jeg tak på den styreenheten for 2 lapper


Fabrikksnye enheter hos Vparts.se for små 4 lapper. (SEK)

GLTOslo
30/04/11, 17:34
Det er kaldloddingene som ryker. Det ligger en veldig grei beskrivelse av hvordan man fikser loddingene på hovedsiden http://www.volvoforum.no/ under "850/x70 serien, Service/vedlikeholds tips".

Husk bruk tinn av god kvalitet. Dersom du ikke kan å lodde, kan du demontere og la et småelektroverksted ta jobben.

Jeg hadde vært svært betenkt over å kjøpe en brukt. Mye sannsynlig at den er like dårlig om kun kort tid. Spesielt ikke hos bildesign, som er svindyre.

Prøv å fikse selv først, og evt send tilbake delen

volvoRsport
30/04/11, 19:47
Som "GLTOslo" skriver så kan du splitte boksen å se over loddingene med lupe, og evnt. lodde over hvis du finner noen som har ryki. Den aller billigste løsningen.