PDA

Vis full versjon : Dieselpumpelekkasje D24T



kav
26/04/11, 13:55
Hei,
et enkelt spørsmål.
Kan jeg skifte tetningsringen som er på akselen på pumpa?
Altså den tetningsringen som da ligger mellom blokka og pumpa?
Det er ikke akselen som drivhjulet henger på, men den som står på tvers av drivakselen (kaldstart-ting?)
er det O-ring eller simmerring?

Mvh
-Kai

Altså når den står på plass!!!

Svirre
30/04/11, 16:38
Er det den som sitter foran på dieselpumpa?

kav
30/04/11, 19:50
nei,
det er ikke tetningen mot tannreimhjulet, men den som vender innover mot blokka. Jeg tror faktisk det er den reperasjonen som er beskrevet i d24t.com forumet nylig. Altså at jeg kun kan løsne de 4 skruene for å løsne lokket som denne tetningen står inni (dette involverer ikke selve pumpa, timing +++).

-Kai

Svirre
30/04/11, 20:25
nei,
det er ikke tetningen mot tannreimhjulet, men den som vender innover mot blokka. Jeg tror faktisk det er den reperasjonen som er beskrevet i d24t.com forumet nylig. Altså at jeg kun kan løsne de 4 skruene for å løsne lokket som denne tetningen står inni (dette involverer ikke selve pumpa, timing +++).

-Kai

Tok en titt på dieselpumpa mi i stad, og den tror jeg er en o-ring. D24t.com er det beste stedet for å lufte ting om sånt, så du får MYE hjelp der, ja:) Evt. ta kontakt R.G her på forumet. Han er ram på D24t motorer ;)

Bella6
01/05/11, 11:20
Det går fint å bytte denne, visst det er den på kaldstartarmen du mener på v/sida på pumpa. Skrur av armen 10mm drar av den og fjøra og to umbrakkoskruer 6mm tror eg så kommer du til simmeringen mener eg å huske;)

R.G
01/05/11, 11:27
nei,
det er ikke tetningen mot tannreimhjulet, men den som vender innover mot blokka. Jeg tror faktisk det er den reperasjonen som er beskrevet i d24t.com forumet nylig. Altså at jeg kun kan løsne de 4 skruene for å løsne lokket som denne tetningen står inni (dette involverer ikke selve pumpa, timing +++).

-Kai

hvis det er lokket med 4 skruer på, da er dette lokket på toppen av pumpa du mener? dete er ikke kaldstart/ fortenning. det er for regulering for turbotrykket mot diesel (hvis er turbo diesel du har, denne har ingen funksjon på suge diesel). som en bensintrykkregulator hvis man skal tenke enkelt.

(EDIT: så var turbo du hadde nå)


fortenning/kaldstart sitter på sida av pumpa, arma som er mot bremsekraftforsterkern din (bevegelse mot og med kjøreretninga di). inni der er det en tetning. en O-ring. denne er enkel å bytte, bare løsne på alt som er der, mutter, ta av arm, fjør og løsne der så kommer du til den.

er lekkasje på min å der, men har ikke gjort noe selv med den pga kjører uten kaldstart funksjonene (lekker ut diesel hvis jeg beveger på arma). kaldstarten pleie å streike etter noen år pga den klokka som drar i armen som vannslangene sitter på går dukken etter ei tid.

detta du mener? den akseln som går inn i pumpe fra venstre side i motorrom og går mot selve motoren(til høyre)?

R.G
01/05/11, 11:27
Det går fint å bytte denne, visst det er den på kaldstartarmen du mener på v/sida på pumpa. Skrur av armen 10mm drar av den og fjøra og to umbrakkoskruer 6mm tror eg så kommer du til simmeringen mener eg å huske;)

var kjappere enn meg du:p

kav
04/05/11, 20:21
Hei igjen,
nei jeg ser nå at det ikke er den øverste delen av dieselpumpa. Det er på den nederste delen (på selve pumpa), jeg tror det er kaldstarten, hos meg er selve armene (til wire etc) på på innsiden:mad:, mot blokka. Dette staget går vel tvers gjennom dieselpumpa og mot bremsekraftforsterkeren er det et blindlokk. Så jeg tror pumpa må av for å tette dette, det drypper for mye.

-Kai