PDA

Vis full versjon : tåkelys



Steavoo
26/04/11, 12:07
Har en 944, jeg skifta ut org blinklysan forran og satte inn hvite blink, etter det så har ikke tåkelysene forran fungert :s

Noen som har noen tips?

Mvh Kenneth

Jan-Einar Jenssen
26/04/11, 12:17
kommet bortig noe ledninger eller noe?
sjekka sikringer?

Steavoo
26/04/11, 12:19
gikk over sikringer og ledninger her omdagen, så ingen ting, men skal ta en til sjekk:)
bare jævlig irriterende å miste di fine lysan ;)

Jan-Einar Jenssen
26/04/11, 12:37
gikk over sikringer og ledninger her omdagen, så ingen ting, men skal ta en til sjekk:)
bare jævlig irriterende å miste di fine lysan ;)

er ikke noe teit jordingspungt som har dårlig kontakt?

litt ot: hvordan farge er det på bilen din? :p kansje jeg har sett den :p

Steavoo
26/04/11, 13:40
hmm, kan vær, har nu sjekka litt av hvert, men finner ingen teng til dårlig kontakt.

hmm ka man ska si om farga;P den skal vær rød men nå er den lyse rosa :p død lakk;(

Steavoo
26/04/11, 14:24
må bare spør ? det er ikke noe relee som går til tåkelysan?:S

Jan-Einar Jenssen
26/04/11, 15:44
hmm, kan vær, har nu sjekka litt av hvert, men finner ingen teng til dårlig kontakt.

hmm ka man ska si om farga;P den skal vær rød men nå er den lyse rosa :p død lakk;(

hehe, da tror jeg at jeg har sett den før :) bruker den å stå i løpsmarka?
tror det er et rele til tåkelysene ja..

R.G
26/04/11, 21:13
siden dyu ahr drevet med blinklysa foran, må du ha vært borti noe jording til tåkelysa. da disse sitter ved blinklys

Steavoo
27/04/11, 13:45
hmm, må vel gå over alle ledningan bare for å sjekk, og releean..

nei står i skivika ;>

Steavoo
03/05/11, 15:49
nå har jeg sjekka ledninger,sikringer,relee og til og med bytta pærer, men di funker fortsatt ikke.. hmm?

Aartun
06/05/11, 14:32
Elemineringsmetoden:
sjekk om rele slår inn når du skrur på tåkelys,
dersom det slår inn så er styrestrømmen i orden.
Dersom det ikke slår inn så ville jeg ha målt spenningen over ledningene for å kunne finne ut hvor den forsvinner (les før eller etter rele)

Om dette er i orden så ville jeg ha prøvd på hovedstrømmen, prøv å bytte jordingspunkt for eksempel.. ett jordingspunkt kan fungere fint når det ikke er belastet, men med en gang det blir belastet (du skrur på tåkelys) så blir overgangsmotstanden så høy på grunn av dårlig kontakt at det regnes som ikke fungerende.

R.G
06/05/11, 14:36
Elemineringsmetoden:
sjekk om rele slår inn når du skrur på tåkelys,
dersom det slår inn så er styrestrømmen i orden.
Dersom det ikke slår inn så ville jeg ha målt spenningen over ledningene for å kunne finne ut hvor den forsvinner (les før eller etter rele)

Om dette er i orden så ville jeg ha prøvd på hovedstrømmen, prøv å bytte jordingspunkt for eksempel.. ett jordingspunkt kan fungere fint når det ikke er belastet, men med en gang det blir belastet (du skrur på tåkelys) så blir overgangsmotstanden så høy på grunn av dårlig kontakt at det regnes som ikke fungerende.

samme problemet jeg hadde på ene spredern på 760n min.

fikk ikke til å fungere uansett. målte både strøm og jord og var i orden, og bytta pære, men viste seg å være der jordinga går til karosseri. rensa litt i stikket så ble det lys. jordinga ble borte da jeg satte på lyset før jeg rensa.

Aartun
06/05/11, 14:40
Ja den er finurlig den strømmen...:)