PDA

Vis full versjon : sveiset spærre



gatebilboy
25/04/11, 22:51
heisann, vurderer å legge på sommerhjul imorgen, men vet ikke om jeg skal bytte bakaksel først? hvordan slites dekk med sveisa sperre på vanlig kjøring? har herja litt siden snøen for også men har ei ikke sveisa bakaksel liggende. men tar det lang tid å bruke opp bakdekkene ved normalkjøring? erfaringer?

s4nd3r
25/04/11, 23:26
er heilt jævlig og kjøre med i "normal bruk" paserer 100kmt, går bilen rett framm..

gatebilboy
25/04/11, 23:51
Håndterer det, mn er mest skeptisk på hvor ofte jeg må handle nye dekk -.-

Jonola89
25/04/11, 23:55
du vil slite dekk fortere med sveisa sperre i og med at når du svinger går begge bakhjulene likt.. blant annet..
og siden du har sveisa sperre blir vel ofte fristelsen for stor til å unngå sladding og burning på tørt/vått føre..

Richard N
26/04/11, 08:29
sveisa sperre på en bruks bil er helt idiotisk. du kommer til å bli dritt lei etter kort tid. mister alt som heter kjøre egenskaper. er flere en bare deg på veien.
funker på en rein herje.

Sebbe
26/04/11, 12:00
jeg har ikke noe eksakt svar på hvor mye mer dekkene slites, men helt ekstremt er det ikke, jeg merker hvertfall ikke noe subbing over 20-30 km/h, det kommer jo selvsagt ann på dimensjon og profil, men om du bekymrer deg for dekkforbruk så kommer du sannsynlighvis ikke til å herje noe? og da er det jo lite poeng i sveisa sperre

gatebilboy
26/04/11, 13:42
jeg har ikke noe eksakt svar på hvor mye mer dekkene slites, men helt ekstremt er det ikke, jeg merker hvertfall ikke noe subbing over 20-30 km/h, det kommer jo selvsagt ann på dimensjon og profil, men om du bekymrer deg for dekkforbruk så kommer du sannsynlighvis ikke til å herje noe? og da er det jo lite poeng i sveisa sperre

kjøpte bilen med sveisa spærre, så får vell bare bytte..

s4nd3r
26/04/11, 15:36
ikkje så greit og ta U svinger heller.. og luke parkering er bare og glemme.. ;)

Sebbe
26/04/11, 16:05
ikkje så greit og ta U svinger heller.. og luke parkering er bare og glemme.. ;)

jeg synes egentlig u-svinger blir mye lettere med sperre:D

wunder-hansi
26/04/11, 22:30
jeg synes egentlig u-svinger blir mye lettere med sperre:D

haha enig:D bare være litt hardere på gassen;D

Minge89
27/04/11, 03:06
Fikk nye dekker til min av pappa i bursdag, så røk akselen min, fikk låne en sveisa aksel av en kammerat. Tok 3 måneder så var det nesten ikke mere igjen av dekkene. Og da kjørte jeg vanlig. Kan legge til at jeg har 240 med sur f motor;)

Yngste Haugerud
27/04/11, 07:38
Ikke bruk en sveisa diff... På en herjebil så går det men det er en ubrukelig jallaløsning som setter deg og andre i fare. Spar heller litt penger å kjøp deg en diff som fungerer ;)

Andreas750
27/04/11, 10:17
Skal du sladde med den = ikke bytt
Skal du bruke den som bruksbil = bytt

Enklere blir det ikke:)

gasgasboy
16/05/11, 11:49
Sveisa sperre er for bondetamper . Kjøp deg slyngdiff, sladder når du vil og går ann å kjøre med :)

Bella6
16/05/11, 18:40
Slite dekk på ett par måner, eter foringer så det holder, kan prøve og kjøre en stund, så kan du prøve og burne på tørr asfalt og hele akslingen står og hopper.hehe

Kalsn
16/05/11, 20:50
Sveisa sperre er for bondetamper . Kjøp deg slyngdiff, sladder når du vil og går ann å kjøre med :)
med de prisene som folk forlanger for en slyngdiff burde truetrack være en 100 ganger bedre løsning.

kermitt
16/05/11, 20:52
Sverige får ikke føtter og springer bort. der koster 3 bakaksler det samme som ett sett med stålfelger her.

gasgasboy
18/05/11, 00:49
Stemmer det, må ikke langt ut i det ukjente utland for å finne en slyngdiff .. Men i Norge er jo alt overprisa til tusen også da !