PDA

Vis full versjon : sveiset spærre



gatebilboy
25/04/11, 22:51
heisann, vurderer å legge på sommerhjul imorgen, men vet ikke om jeg skal bytte bakaksel først? hvordan slites dekk med sveisa sperre på vanlig kjøring? har herja litt siden snøen for også men har ei ikke sveisa bakaksel liggende. men tar det lang tid å bruke opp bakdekkene ved normalkjøring? erfaringer?

OlavS.
26/04/11, 18:50
min erfaring er at sveisadiff er drit å kjøre med til vanlig. bilen blir mye mere understyrt, og sliter jævlig med dekk. men er utrolig arti å leike med. så du bør prioritere om det er herjebil eller bruksbil.

TurboHansen
26/04/11, 19:23
Sveisa diff er søppel om sommern :p Tru meg :D

Daniel V
29/04/11, 00:16
Sveisa diff sliter enormt med dekk fordi den gjør jo at begge bakhjulene går like fort hele tiden. Du kan tenke deg hvordan dette blir når du skal svinge fullt på tørr asfalt... Det bakhjulet som kommer innerst når du svinger vil jo gå saktere enn det som er på yttersiden fordi radiusen blir mye mindre på innsiden enn på utsiden. Når sperre da gjør at dette hjulet går like fort som det andre sier det seg jo selv at det som er på innsiden vil slites unødvendig mye da det prøver å få like stor radius som det på utsiden. Nei, sveisa sperre hører hjemme i rallybiler som kjører med hjulspinn hele tiden :p

Dimmern
02/05/11, 22:43
jeg har sveisa på min, (skal bytte til ordentlig sperre!!) men om man bare kjører vanlig på vei, så er det ikke så veldig mye man merker til det, men i rundkjøringern, og ved rygging spesielt, så merker man det godt, og det å rygge i u sving, og kjøre inn der du hadde planlagt, da må du nok prøve ett par ganger :P
anbefaler egentlig ikke å ha det, men spørs jo hva du skal ha bilen til, er det herje bil så la den sitta, fordi det finnes ingen sperre du har mere morro av ;)