PDA

Vis full versjon : Lekker fra simring ut fra veiv?



henrik940
25/04/11, 19:34
Hoi.

Når det lekker fra simringen bakant av veiva, vil det stoppe å renne derfra når bilen står stille/parkert?

Har en stor lekkasje et sted baki der, men det lekker ikke 10-15 min etter bilen er parkert..

kermitt
25/04/11, 19:47
Min lekker der den og, det er over oljenivået så det lekker bare når motor er i gang. Har sånn halvveis "fiksa" det med å kjøre på tykkere olje nå når det er varmt. Også viktig å ikke fylle NOE mer enn til max nivået på peilepinnen på varmmotor og kjør den knallvarm før du belaster den noe særlig. Ellers lekker det ganske heftig fant jeg ut :p

lasse940
25/04/11, 19:59
lekker ikke mye når bilen står stille på min kom det kanskje 2 dråper etter at bilen ble parkert, hang alltid en dråpe på nederste feste (girkasse til blokk).

henrik940
25/04/11, 20:02
Her lekker det ganske heftig. Bakover begynner det å bli oljebehandla :p

Mr. Crepsley
25/04/11, 20:09
Sikker på det ikke er turbo evt toppdeksel?

Testdriver
25/04/11, 20:14
Kan også være i bakkant av fordeler ;)

henrik940
25/04/11, 20:16
Ser det er litt under fordeler, men ikke nok :p

Mr. Crepsley
25/04/11, 20:23
Har hatt mange biler inne på verkstedet der jeg jobber som har hatt stor oljelekkasje fra toppdeksel. Har ikke vært mye olje under, men har kommet mye ut fordetom. Om du kommer til får å se i bakant av blokk, oppå clutchhus osv så ser du fort om det kommer derifra. Om de ikke er noe, har du iallefall eliminert en kilde :)

henrik940
25/04/11, 20:25
Det er litt oppå...

Dere som har hatt simringen i bakkant av veiv som har lekki, har dere hatt olje på svinghjul og trykkplate?

kermitt
25/04/11, 20:27
Har olje alle plasser utenom på selve lammelen og flatene den tar i. Ellers ser det helt jævlig ut :p

henrik940
25/04/11, 20:47
For svinghjul og trøkkplate ser greit ut..

kermitt
25/04/11, 20:51
Har du kjørt lenge med det da? Eller er det fra nå etter at du fikk bilen til å fungere?
Jeg og forrige eier har nemmelig bare etterfylt olje og latt det skure og gå :p

henrik940
25/04/11, 20:55
Etter jeg bytta motor :p

kermitt
25/04/11, 21:09
Ofte lurt å bytte sånt før man bytter motor....
Spyl det helt reint (ta med ekstra fordeler lokk) og rus den litt så du får opp oljetrykket. Så får du se hvor det lekker.

henrik940
25/04/11, 21:10
Hadde tenkt til det, men kom på det når svinghjul og alt var på... og det var kaldt så det blei litt jæææææ :p

850freak
01/05/11, 23:37
Min lekker der den og, det er over oljenivået så det lekker bare når motor er i gang. Har sånn halvveis "fiksa" det med å kjøre på tykkere olje nå når det er varmt. Også viktig å ikke fylle NOE mer enn til max nivået på peilepinnen på varmmotor og kjør den knallvarm før du belaster den noe særlig. Ellers lekker det ganske heftig fant jeg ut :p

Er ikke å anbefale å kjøre på noe tykkere olje enn den som er beregnet for motoren, er en tommelfinger regel det :)

Og du skal heller ikke fylle noe mere enn til max merket uansett! For mye olje skaper for mye uønsket trøkk, noe du IKKE vil ha :)

Det beste og det billigste er å pelle dritten i fraverandre og bytte ringen og sjekk samtidig veivhus ventilasjons systemet. Den pleier som regel å være synderen til ødelagte simringer og spes i bak-kant av veiva.

EspenH
17/02/15, 15:35
Hallo! Med bakkant av veiva menes dette mot torpedoveggen eller nærmest intercoolern? altså der alle reimene sitter? Lekker der hos meg og, altså på siden hvor reimene sitter, er det stor jobb og bytte denna simringa? Må man ut med veiva osv?

volvoRsport
17/02/15, 15:51
Hallo! Med bakkant av veiva menes dette mot torpedoveggen eller nærmest intercoolern? altså der alle reimene sitter? Lekker der hos meg og, altså på siden hvor reimene sitter, er det stor jobb og bytte denna simringa? Må man ut med veiva osv?

Mot torpedoveggen.

EspenH
24/02/15, 20:38
Hallois, vil bare nevne ett genialt verktøy dersom du skal bytte simringer ol; http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Veivakseltetningsverktoy-191491/