PDA

Vis full versjon : hjelp til å del på innsugsmanifoil -99 V70 2,5 20V



haukauge
25/04/11, 15:56
Jeg har akkurat kjøpt en 99 V70 2,5 20V og fant ut at på innsugsmanifoilens venstre side sett forfra stikker det ut en liten sylinder som mest sannsynlig skal huse en sensor. Hullet var åpent og ikke overraskende sugde motoren inn falsk luft. Ser rett og slett ut som ledningen bort hit er kappet.. den går under manifoilen og bort til røret ut fra luftfilteret. Jeg finner ikke denne delen i VADIS og håper noen av dere her inne kan si hva dette er og hvilken funksjon den har? Feilmeldingen sa at blandingen var for mager, etter jeg satt på en ventilhette fra et dekk så forsvant feilmeldingen og bilen hadde plutselig 170 hk igjen :D. Men jeg vil helst få tak i rette delen her slik at alt er på stell.

Jeg har ikke denne delen på 850'en min men det er 10V

ola normann
25/04/11, 16:01
Høres ut som slangepakken til veivhus ventilasjonen.

haukauge
25/04/11, 16:47
ok, ser på tegningen nå og det kan se slik ut. Vet du om den slangen bare er til luft eller skal det være en sensor inni der også?

ola normann
25/04/11, 19:56
Bare luft, på min går det to slanger i en strømpe fra gasspjeldet og vidre bortover under/bak manufolden. Den ene går til veivhus ventilasjonen og den andre går til enden av manufolden.

Det finnes diverse varianter av den slangepakken, så pass på at du bestiller riktig, du bør også ta en rens av veivhus ventilasjonen når du først har tatt av innsuget.

haukauge
25/04/11, 20:08
Ja, blir vel nødt til det.. hadde bare planer om å rense ventilasjonen på 850'en men får vel bare stille de opp ved siden av hverandre og ta de samtidig. Skal skifte olje/filter på de, bør den dreneres før jeg tar av oljefellen?

ola normann
26/04/11, 06:44
Det renner ikke olje når man tar av oljefellen, så oljeskiftet kan du ta etterpå.